PENGER GJØR LIVET LETTERE, MEN ER IKKE LIVET

Hola,

Et seint innlegg, men bedre seint en ingenting?

Sist jeg skrev lovet jeg et innlegg senere på kvelden, men slik ble det dessverre ikke. Tilbrakte tirsdags kvelden med Søteste Michelle, spiste sushi og drakk masse prosecco. Super koselig, og utrolig gøy. Siden Bergen kommune har bestemt at den siste bybanen skal gå før klokken et på natten, endte jeg opp med å måtte gå hjem barbeint, for ja jeg har bare dårlige sko, og jeg kan love deg jeg hadde vondt i føttene i går, men igjen så gikk jeg av meg “rusen”. Så det var litt positivt. Skulle gjerne gått ut og kost meg slik minst en gang i uken (Minus å gå barbeint hjem). Men prosecco er ikke det billigste man finner på menyen, så må fikse meg en plan B.

Føler jeg går rundt å leker fattig student, bare for å skulle bli vant til å ikke bruke så mye penger. Meeeen er jeg en fattig student enda? NEI, men jeg er en minus millionær siden jeg kjøpte hus i USA, så burde vel passe lommeboken litt.

Angående gårsdagen, så handlet den om jobb, pomme kos og familie tid. Så en veldig rolig dag, eller ikke ta meg feil det skjedde nok på jobb, men slike ting tar jeg ikke her. Liker å ha et skille mellom meg som person, og jobben min. Dere som har lest bloggen min igjennom årene, vet nok hvor jeg alltid ender opp med å jobbe når jeg bor i Bergen. Men føler at jeg har blitt flinkere til å skille jobben ut fra hverdagslivet mitt. For noen år siden var virkelig jobben hele livet mitt (24/7), ikke så positivt å bli jobb narkoman i en alder av 14 år, men jeg trivdes med den livsstilen og hadde ikke vært den jeg er i dag foruten.

(Bildet er av meg og Bettina på vår siste program og dag ved Disney, var hardt å si hade, men minnene vil alltid være der)

 

Det er jo selvfølgelig ikke hele tiden lett å la jobben ligge på “hyllen” når man har stemplet ut, siden livet vårt nå til dags omhandler å enten gå på skole eller jobbe, men noen små ferier innimellom. Men tenker at det er også derfor det er viktig å ha et klart skille mellom jobb og privat siden jobben ikke burde ta mer energi og tid. Penger gjøre livet lettere, men det er ikke livet.

For all del, jeg sier ikke at jeg er super flink! Hver eneste gang jeg prater med noen jeg ble kjent med på et av Disney programmene mine , så blir det ALLTID prat om Disney jobben, og der jobber jeg ikke lengre. Så jeg sitter da hjemme og bekymrer meg over ting som ikke egentlig påvirker meg. Spørsmål som : skal disney åpne igjen, får alle dra tilbake på program, åpner de for flere programmer osv……….

Men nok om det!! Jeg skal ikke på jobb før i morgen klokken 16:00, og jeg skal ikke tilbake å jobbe for Disney. Basta bom!! Tar dere meg i å skrive noe annet enn “Jeg har vært på jobb, har hatt en fin dag på jobb eller skal på jobb,, så skrik ut og kjeft på meg!!…

Dette ble faktisk et mye lengre innlegg en jeg hadde tenkt, har sittet oppe så lenge siden jeg ventet på en ny episode fra en av mine nye favoritt serier (innlegg her) som ikke kommer ut før Onsdager klokken tre på natten. Så jeg skulle egentlig bare skrive et lite innlegg før.

Men før jeg sier god natt, eller for noen god morgen. Så skal jeg selvfølgelig oppdatere dere på de to siste dagens ekstra kjærlighet/glede. Tirsdagens glede gikk selvfølgelig til Michelle, er jo viktig å sette ekstra pris på de man har nær, så hun fikk et vennskaps kort og noe godt på siden. Mens i går sendte jeg over noen dollar til en av romkameratene mine i Orlando, og takket henne for alt hun hjelper meg med. Er ikke lett å skulle være huseier, og fikse alt mulige teite ting når man bor på den andre siden av Atlanterhavet, så er utrolig takknemlig for at de er så snill og hjelper meg, og aldri krever noe tilbake.

HAR DU GITT UT NOE EKSTRA GLEDE OG KJÆRLIGHET DE SISTE DAGENE?

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg