TAKK BREIVIK FOR AT DU DREPTE 77 USKYLDIGE PERSONER !

God kveld kjære lesere ♥ Dere har vel fått med dere at Breivik har fått plass på universitetet i Oslo fra høsten av? Forstår virkelig ikke hva som skjer med det norske samfunnet! Mange kloke folk som har lyst til å studere for å bli noe, kommer ikke inn fordi snittet deres er for lavt. Mens en person som har gjort stor skade på landet og som forhåpentligvis aldri skal ut i samfunnet igjen får plass på universitetet. Det sier seg selv at noe er virkelig galt med det norske systemet. Hvorfor skal Breivik få lov til å studere fra fengselet? Hvorfor skal staten bruke penger på at han skal få en utdannelse? Jeg vet at han bare ,med trykk på BARE, har fått 21 år i fengsel (med forvaring). Det er maksimums grensen i Norge, men han kommer mest sannsynlig aldri til å komme ut av fengselet, og hvis han gjør det blir han nok fort drept. Hva skal han med en utdannelse han aldri kommer til å bruke?

Jeg skal være ærlig å si at jeg blir både kvalm og forbanna! Han skulle bli stengt inne og  glemt for godt. Istedenfor nevner media ham så ofte de kan og nå har han til og med fått en sjangse til å ta utdannelse. Hva skjedde med at han skulle bli straffet for å ha drept 77 personer? Han har jo fått en belønning! Han lever godt i fengselet å blir forsynt med alt han trenger.

TAKK BREIVIK FOR AT DU DREPTE 77 USKYLDIGE PERSONER FORDI DU VAR UENIG MED HVA DE STO FOR! Du skal få en god seng, god mat, sikkerhet og alt annet du måtte ønske deg. Å ikke bekymre deg, de norske statsborgerene skal betale alt for deg med glede. 

Han har gode grunner til å smile, håper noen klarer å fjerne det stygge fliret snart!

 

RESTEN AV VERDEN LER AV OSS!!

Det er allerede mange nettsteder som har tatt opp denne saken, og lurer på hvor blåst vi er.

Btw:Jeg går imot min mening om å ikke nevne noe om Breivik på bloggen min, men dette irriterte meg så mye at jeg bare måtte få det ut! Kan lese mer om saken HER ,HER ,HER ,HER 

LES OG GJERNE HER SOM FORKLARER LITT MER!

 


 

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ (JEG FØLGER TILBAKE)

 


 


39 kommentarer
    1. Da har jeg lest innlegget ditt og jeg må nok si at for at vi skal være den staten vi er må det være like rettigheter og regler for alle. uansett hva de har gjort…
      Syntes også det blir viktig å aldri glemme. man må jobbe med å forstå,, forstå hvordan dette kunne skje. Slik at man kan lære og øke sannsynligheten for å stoppe et lignende angrep i fremtiden.

    2. Bra sagt! Helt sykt at “Norge” holder på med slikt, mens alle andre må slite seg i hjel! Han skal få kastet ettersende alt han trenger og vil ha, mens andre må streve! For en kvalm måte å behandle han på.. Hab blir ho nærmest premiert for det han har gjort . Spør du meg burde han ha blitt kastet i et mørkt fangehull og blitt gnaget på av rotter!!

    3. Han har fått 21 års forvaring. Det kan i prinsippet gi livsstid fordi rettsvesenet må ta stilling hvert 4år etter den betingede dommen er tilbakelagt, om det er forsvarlig å sende han ut i samfunnet igjen eller ei. Advokaten min mener vel og merke at han vil komme ut igjen om omlag 40år under flere vilkår. I Norge er fengselet en institusjon som fremmer bedring slik at de innsatte normaltsett skal kunne gå tilbake til å bli fungerende medlemmer av samfunnet. Det syntes jeg er bra! Staten vil dessuten tjene på å legge ned ressurser i de innsattes fremtid nå slik at de kan bidra i velferdsamfunnet senere, fremfor å være en kostnad livet ut. Jeg er stolt av å bo i et land der vi har likhet for loven. Vi kan ikke ha disse verdiene om vi skal behandle han annerledes. Anders har fullført videregående med et snitt som går under vilkårene for å komme inn på studiet. Alle andre innsatte har i alle år hatt samme mulighet. Hvordan kan vi ta i fra han denne rettigheten? Rettsvesenet tar ikke hensyn til moralskeaspekter, heldigvis. Selv om han har tatt i fra meg ufattelig mye siden 22.juli ønsker jeg likevel å verne om rettsvesenet vårt. Han vil også bli fratatt mye av livet sitt. Men det er ikke slik at vi kan gi han den samme straffen som han har gitt oss. Da ville poenget med å straffe gått bort, ville det ikke? Vi må være bedre mennesker og heve oss over dette. Klem.

    4. tenkerpadeg: Bra skrevet, skjønner hva du mener. Men jeg mener at det fra i begynnelsen av skulle vært endel av straffen hans at han ikke skulle hatt slike goder. Like rettigheter for alle, men er jeg enig i, men det synes jeg ikke bør gjelde folk som liksom skal miste friheten sin ved å bli fengslet.

    5. Dette må jeg si er noe av det beste jeg har lest angående denne breivik saken!
      Jeg kunne ikke vært mer enig, og jeg blir så jæ** forbanna av hvordan det norske systemet er!!!!
      Jeg har faktisk ingen forståelse for det.
      Bra skrevet 🙂

    6. Han er fuckings syk! Hva skal han studere her i Norge?
      Nye terror handlinger? Smart!
      Han burde få livstid spør du meg. Men uff.. Nei.. Det er jo ikke lov og gi noen her i Norge. Synd det!
      Han kommer til og få så jævla mye støtte fra politi og alt, at det er helt kvalmt og tenkte på. Jeg VET at mange har lyst til og drepe han der, men ingen kommer til og klare det, fordi han kommer til og få “bodyguards” når kan kommer ut.

    7. Godt sagt Silje. Denne mannen krever utdanning, playstation 3, fordi 2 ikke er godt nok, han krever ditt og datt og litt til. Og det er direkte usmakelig. Men så må man prøve å se litt objektivt på det også. Det norske rettsystemet er bygget opp rundt rehabilitering. De vil gjøre fangene “friske” igjen. Målet er at hver eneste fange skal bli behandlet til den grad at de kan fungere i den norske befolkningen igjen. Alternativet er å bygge opp et straffesystem slik for eksempel USA har. Som rett og slett ikke virker. Der kommer fanger ut, og innen få dager er de fleste på vei tilbake til fengsler igjen og som en følge av dette er fengslene fulle til bristepunktet.
      Dette er jo en typisk alt eller ingenting hendelse. Skal vi være et rehabiliterende land, eller straffende land? Så langt har vi valgt å være rehabiliterende, og verden roser og holder oss i høy kurs over hva vi klarer. Men så kommer en person som ABB og vi blir tatt helt på senga! hvordan håndterer vi et krapyl som dette? Vel, det holder vi på å finne ut av.
      Men jeg er så enig med deg. Vi burde ikke føye oss etter han. Aller helst vil jeg stappe han inn i en kapsel og skyte han ut i verdensrommet hvor han får mat gjennom en sonde, men akk, det kan vi ikke!

    8. Jeg syns det blir veldig feil å si at han ikke fortjener eller burde få ta en utdanning for han ikke kommer til å få bruke den uansett? Altså Breivik har like mye rett på utdanning som alle andre som sitter i fengsel. Hvorfor forskjellsbehandling? I Norge så er det slik at om man sitter i fengsel skal man likevel ha rett på utdannelse. Det går ikke an å luke vekk visse folk. Han har like mye rett på utdannelse uansett hva han har gjort.

    9. Det er ikke noe alvorlig galt med samfunnet vårt før ignorante mennesker med tunnelsyn prøver frata andre mennesker rettighetene sine. I og for seg spiller det ingen rolle hva en person sitter i fengsel for, straffen de får er ikke for åp være slem mot dem, men for å rehabilitere og avskrekke. Hvis du tror at fengselsstraff automatisk betyr at man ikke har rettigheter, da trenger du sette deg ned og ta en alvorlig prat med deg selv og håpe du aldri havner under rettsvesenet selv.
      Det skal heller ikke være noe problem at Breivik får ta utdannelsen sin i statsvitenskap, da han kommer til å gjøre dette bak lukkede dører, ingen forelesere eller studenter vil være i kontakt med ham, så det er ingen fare for liv og heller ingen ubehageligheter. Statsviterstudentene ved UiO vil ikke rammes av at noen studerer det samme som dem, likeså vil ikke noen andre i Norge direkte rammes av at en terrordømt sitter og leser innføring i rettsvitenskap, i et fengsel, hvor han ikke kommer i mye kontakt med mennesker på daglig basis.
      Nok en gang, man kan ikke endre hele lovverket under en rettssak bare for å være ekstra fæle mot en kriminell. Å frata han retten til utdanning og livsgrunnlag er i strid med menneskerettighetene, og jeg tror ikke staten eller innbyggerne i vårt lille land er keen på å bli satt for menneskerettighetsdomstolen.

    10. Bare vent til han kommer ut, folk står i kø om å bli kvitt fyren… Men syns det er dårlig at han skal ha det bedre enn de fleste eldre på eldrehjem, bedre enn oss som er fartige i norge og i tilegg få utdanning for å “starte et nytt liv” med oss som han har ødelagt livene til. jeg vet om flere som har lite å leve for og fint vil ta han ut og gjerne tar 21 år i de gode norske fengslene vi har siden de er bedre enn 1 stjernes hotell!

    11. Det er mange som ikke burde hatt rett til det. Hvorfor kjempe for likestilling vis det skal være unntak? Hvorfor har han mindre rett en andre drapsmenn og pedofile? Mener ikke at de er på lik linje, men de har forsatt ødelagt liv til folk de og.
      Dessuten får han nok aldri bruk for utdannelsen sin heller.

    12. Så skal vi endre rettspraksis på grunn av dette? Det er viktig at den Norske lov blir oppretthold og følgt rett. Han vill mest sannsynligvis at vi nekter han dette, og breivik kunne kansje lært noe.

    13. Nå må vi huske på at i norge har alle rett på studie plass. Det er en menneskerett. De som sitter i fengsel har også rett på dette, men da må de studere selv i cella si. Hvis da Breivik hadde blitt nektet studieplass fordi den forferdelige tingen han hadde gjort så ville det vært brudd på menneskerettene hans og er ekstremt ulovlig. Desverre er det sånn…

    14. Tror det er viktig å forstå at det er mulig å få mer enn 21 års fengsel i Norge og at fengsel i Norge fokuserer på rehabilitering og ikke straff.
      Og så må du huske at de landene som ler av oss også får latterkrampe når de hører ordet menneskerettigheter..

    15. Hei der. Jeg har ikke som vane med å kommentere blogg innlegg men her blir det et unntak. Det du ikke ikke helt skjønner her er hva slags person det er snakk om her. Anders bering Brevik er en psykopat, noe som gjør at straffen hans må være på en måte som ikke tilfredsstiller hans ønsker. Vet det høres forvirrende når det er akkurat det vi gjør, men her er poenget: det beste Brevik kan få er oppmerksomhet, han elsker det, noe i hjernen hans får ikke nok av det, det er derfor han sier slik som eksempel “jeg sultestreiker hvis ikke jeg får ps3”. Bare for å provosere, skape oppmerksomhet slik st ingen glemmer han. Jeg vil også understreke st Brevik er et menneske tross hans gjerninger. Han fortjener en straff basert på hans behov og det faktum at han er en person og vi medmennesker er pliktig å hjelpe han til å forstå verden og hjelpe han til å endre denne grusomme tankegangen. Jeg oppfatter ditt innlegg nesten som du vil nærmest torturerer han slik de gjør i USA. USA har et forferdelig fengselsystem. Som resulterer i at i 90% av alle mennesker som først går inn i et amerikansk fengsel kommer inn igjen etter et par år fordi de har blitt fratatt menneske inni dem. Vi i Norge har faktisk et veldig bra system, som også har et forbedringspotensiale. Sindre bruker et fantastisk ord, rehabilitering. Dette skal vi være så utrolig stolt av at vårt land prioriterer så sterkt når det gjelder fengselsstraffer.
      Håper dette gav deg noe å tenke på. 🙂

    16. Det er i slike tilfeller, hvor det ikke finnes tvil om hvem drapsmannen er, å når han har drept så mange, at vi burde vurdere det Norske rettssystemet. Dødsstraff vil aldri bli godt nokk, han skulle vært sendt ut av landet, til et fengsel hvor det var sikkelig ille. Straffen hans her er alt for mild, det tror jeg enhver verdensborger er enig i.

    17. Synes det er jævlig barnslig å skrive en blogginnlegg uten å vite hvordan i det hele tatt er å mistet noen på utøya. Jeg skjønner at du har sterke meninger, men hold de til deg selv eller la mediene ta seg av dette.

    18. Når han har tatt ifra rettigheten til å leve fra 77 personer, så skal det vel være greit å ta fra han rettigheten til utdanning, det er det minste de kan ta fra han..

    19. Det mest irriterende med hele saken er at det oppfordres til å “holde meningene for seg selv”.. Likt som sies om friheten til en hver nordmann, skal man også få ytre sine meninger. Fleste tror jeg ikke ser realiteten av dette oppstyret. 77 norske, flinke og smilende ungdommer ble fratatt livet fordi en psykopat ‘ønske’ det. Slike handlinger krever endring. Verden rundt oss sitter sammen og ler av hvordan vi behandler massemorderen.
      Hvis det fortsetter slik vil det faktisk lønne seg å utføre terrorist handlinger i Norge. De får fin celle, med tilgang til media tjenester og underholdning.
      Fy for en skam.
      Men men. Norge står for rettferdighet. La mannen sone sin dom og slipp ham ut. Tror ikke i det hele tatt at han kunne fungert i samfunnet etterpå..

    20. ja… jeg må le og si meg enig. Hvorfor i helvete skal min skatt gå til hans utdannelse når jeg sliter med å betale min egen? Jeg er glad i alt med Norge og at vi er heldige som bor her og det er bra at vi har det sånn og sånn. Men han der fortjener ikke det. Jeg har mange venner fra andre land som har spurt meg om hvorfor ikke han bare blir drept.. Vet liksom ikke helt hva jeg skal svare alltid, for det er faen ingen gode svar…

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg