VEGANER FOR EN MÅNED?

Hola,

Jeg har tenkt endel på om jeg skal ha en vegan måned lenge nå, og har bestemt meg for å begynne neste uke, nærmere sagt 30 Mars og det skal vare til 30 April.

Tenker at det ikke skal bli så vanskelig siden jeg allerede ikke spiser kjøtt med unntak av fisk og skalldyr. Men samtidig kommer det til å bli veldig vanskelig. Jeg drikker ikke melk og spiser egg, men jeg spiser ting som inneholder melk og egg. Egg kommer ikke til å bli vanskelig å kutt ut, men melkeproduktene blir vanskelig.

Jeg er ekstremt glad i ost, og jeg har enda ikke fått smaken for de veganske ostene siden jeg føler de smaker plastisk/falsk. Men jeg har veldig lyst til å lære å like de, siden jeg kan se for meg og bli veganer i fremtiden. Når det kommer til is krem som er min «guilty  pleasure» så blir ikke det noe problem, siden de har kommet meg utrolig mange gode NON dairy is kremer. De beste er nok Ben & Jerry´s sine. Mens sjokolade blir igjen veldig vanskelig!!

Kom plutselig på nå at April måneden egentlig passer dårlig, siden det er påske og jeg er UTROLIG glad i sjokolade, spesielt de lilla eggene fra Freia, og de er som sagt bare i butikk hyllene nå i Påsketidene. Men tenker jeg skal lage meg et Påske egg, med alle favorittene mine som jeg kan nyte etter min veganske uke.

Skal oppdatere dere når det nærmer seg, men nå er datoen satt og jeg gru gleder meg!! Blir mest sannsynlig masse smoothie frokoster for å si det slik, som må erstatte rundstykkene med ost. Men det skal gå bra. Tenker det blir bra for kropp og sinn…

0 kommentarer

Siste innlegg