UTVIK, EN SJAMERENDE PLASS

Hola,

Avslappende ferie? Ja så avslappende at jeg ikke får gjort noe, har virkelig bare sonet helt ut de siste dagene. Men jeg trengte det!

På både Onsdag og Torsdag hadde vi dedikert dagen til Utvik, en liten bygd i Sogn og Fjordane (Nå Vestland), hvor jeg tilbringte mesteparten av barndommen min. Jeg bodde der i fra jeg begynte i 1 – 7 klasse.

Husker jeg var utrolig lei av å bo der på slutten, siden det ikke var så mye som skjedde. Men når jeg ser tilbake på Utvik tiden, så er det bare gode minner. Det er en plass hvor alle kjenner alle, altså en kjempe trygg og koselig liten bygd.

Husker jeg hatet til tider å måtte gå på fjellet, til alle årstider. Mens nå var jeg super ivrig på å dra opp på Kårstadstøylen som har en fantastisk utsikt over bygden. Jeg tok virkelig forgitt den nydelige naturen, den friske luften, den fine fjorden og fjellene, mens jeg bodde her. Men er ikke det litt slik? Man setter dessverre ikke pris på visse ting, får man har ¨mistet¨ det….

Jeg fikk i hvert fall sett meg masse rundt, spiste middag på kafén min mor drev, og sagt hei til både 1/2 klasse læreren min, kor og barnehage lederen og SFO lederen min. Møtte og en barndomsvenninne av meg Eva, som jeg ikke har sett på over 7 år, tenk å gå fra å nesten se hverandre hver dag i 7år, til å ikke ha sett hverandre på 7år. Litt trist, men slik er livet..

 

 

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

 

0 kommentarer

Siste innlegg