TRENGER VI VIRKELIG CORONAVIRUSET, FOR Å LÆRE Å VASKE HENDENE?

Hola,

Jeg dør litt her jeg sitter å leser den ene reportasjen etter den andre angående coronaviruset.

Er det noen som skulle vært redd, så er det meg med tanke på at jeg har astma, og en av symptomene ved COVID-19 er dårlig pusting, at luftrøret tetter seg, Men jeg er allikavel ikke redd. For det første dør flere av vanlig influensa, som jeg har hatt noen ganger opp igjennom livet, og jeg lever fremdeles.

(Bilde lånt her)

Ja COVID-19 sprer seg raskt, men det gjør vanlig influensa og. Det er mer en dobbelt av folk som har dødd av vanlig influensa siden COVID-19 ble oppdaget, enn viruset hele verden er så redd for. Synes det er galskap at det trengs et «nytt» virus for at folk skal forstå at god hygiene/håndhygiene/ hostehygiene er viktig.

FAKTA :Det er under 200 000 personer som er smittet i Wuhan, Kina hvor alt startet. Og de har en befolkning på over 11 MILLIONER. Etter min erfaring når jeg var i Kina, så er ikke de akkurat de beste på hygiene heller. Så da kan man tenke at viruset ikke er så ille som mange mener?

Synes det er litt morsomt at Italia er skikkelig rammet, sier seg vel selv at de ikke er flink når det kommer til hygiene? Jeg bodde med tre italienere nesten et helt år i Disney, og jeg kan skrive under på at de er noen av de mest «skitne» folkeslaget jeg har møtt. Så jeg ble egentlig ikke så veldig overrasket!

Mens i Japan er ikke så mange smittet, men de er helt ekstrem når de kommer til hygiene, var ikke en spise plass Jeg var på, når jeg besøkte Tokyo,hvor de begynte måltidet med at vi fikk servietter med hånddesinfeksjon. Og Japan er mye nærmere og tilknyttet Kina enn Italia er. Så føler at kultur også spiller en stor rolle.

For all del, jeg sier ikke at vi burde ta lettere på smitten av viruset, at vi ikke skal ta forhåndsregler, men plis fortsett med bra hygiene etter denne galskapen er ferdig, bra hygiene er viktig hele tiden, ikke bare nå.

 

0 kommentarer

Siste innlegg