TANKER OG FØLELSER ANGÅENDE Å FLYTTE TILBAKE TIL ORLANDO

Hola,

I det siste har jeg hatt litt angst angående det å skulle flytte tilbake til Orlando, ikke ta meg feil jeg gleder meg ekstremt mye til å kunne bo i huset mitt, kjøre bilen min, være med venner og nyte det fine været og det amerikanske liv. Men alle årene jeg har bodd i USA, så har jeg jobbet for Disney, og vært endel av en Disney familie. Denne gangen kan jeg ikke jobbe og skal gå fulltid på skolen, en stor forskjell.

Alt var så trygt i Disney “boblen”. Husleien ble trekt fra lønningen før jeg fikk lønn, 24/7 vakthold ved housing, 100% jobb på Disney hvor jeg tjente gode penger. De eneste bekymringene mine var å betale bil forsikring, mobil og finne ut hvor jeg skulle dra på ferie. Lett liv for å si det slik.

Mens nå har jeg mye mer ansvar og mindre penger. Jeg får ikke lov til å jobbe mens jeg går på skolen, så det eneste jeg har å leve på er pengene jeg får i fra lånekassen, og med tanke på at skolen koster endel, så er ikke det mye igjen i lommeboken. Jeg har og et hus jeg må ta meg av, og jeg kjenner at alt av skatter og forsikringer som skal betales svir.

Men jeg skal ikke klage, ja det blir harde tider, men jeg kommer ut av det med forhåpentligvis en Bachelor i Psykologi og betalt ned noen tusen på huslånet mitt. Det er en trøst å tenke at jeg betaler til meg selv hver måned, enn å skulle betale noen andre sitt huslån. Men det er fortsatt snakk om høye beløp, og jeg kan ikke leve det høye pengebruket jeg har gjort de siste 12 årene. Men penger er vel ikke alt? Kanskje ikke alt, men penger gjør livet mye lettere, så forhåpentligvis skjer det et mirakel hvor jeg ikke kommer til å slite med penger.

 

Valg: Ser virkelig ut som Biden endelig vinner, har sett på CNN som er hovedkanalen for valget, og Biden ligger godt an. Men de har IKKE annonsert hvem som er vinneren, og jeg synes det er teit av norske medier og annonsere att Biden har vunnet, når selv ikke Amerika har annonsert det. Rett og slett tåpelig. Men ja, oddsen ligger godt an for Biden, takk Gud for det.

 

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg