SKOLE SYSTEMET I NORGE, FÅR EN F**K YOU FRA MEG!!

Hola,

Sist innlegg tok virkelig litt av må jeg si. Skulle skrive om en ting, men plutselig bare kom alt. Nesten en liten mini biografi av livet mitt, litt i dybden men samtidig mye som ble holdt tilbake. Jeg er en åpen bok, men samtidig ikke.

Tenker det som virkelig trigget innlegget er at IGJEN, skal livet tulle og utfordre meg. Jeg klarte å bestå de siste eksamen, og har herved studiekompetansen via 23/5-regelen. MEN her kommer det gøye….

Jeg har blitt fortalt og forstått at du får studiekompetanse via 23/5-regelen på samme nivå som at man har fullført vgs, noe som absolutt vist nok IKKE er korrekt. For når du er ferdig med vgs så får du et VITNEMÅL, mens når du fullfører 23/5-regelen så får du et KOMPETANSEBEVIS. Forskjell?. Egentlig bare ordene og at det er flere fag på et vitnemål. Men hva er det en skole i USA trenger? Jo en Diploma, nærmere kjent som et VITNEMÅL.

Så ja, som vanlig nye hindringer for å skulle komme meg videre. Er på en måte ikke overrasket over at ting ikke skal være enkelt for meg, og at det alltid blir mere styr og stress. Men jeg hadde virkelig håpet på at jeg for en gangs skyld skulle ¨go with the flow¨…. At når jeg fikk studiekompetansen, var det bare til å få oversatt den til Engelsk, levert inn dokumentene og flytte over til USA igjen. Men ja, slik gikk det ikke.. Jeg må nå styre og stresse for å finne en måte, finne en måte som gjør at jeg kan komme meg videre. Så ønsk meg lykke til, for det kommer til å bli en helvetes tur som på en eller annen måte kommer til å fikse seg. Jeg klarer jo det jeg vil klare, men det må alltid jobbes hardt for det.

Så ja, planen er å flytte til USA i begynnelsen av Oktober 2020, og forhåpentligvis skal det gå bra!! Men kjenner at jeg går litt på veggene nå, så prøver hardt å slappe av, puste inn og ut, og tenke positivt og at alt ordner seg. Men selvfølgelig er det hardt når man får så mye motgang i livet, det er virkelig vanskelig da å skulle tenke positivt.

Høres kanskje litt teit ut, men de to siste dagene har kvelden min bestått av å skrive masse mailer til forskjellige studie veiledere, hørt på zen musikk, tent sterinlys, og hatt velvære dag. Bare for å prøve å slappe av!! Hjelper litt, men føler fortsatt kvisene popper ut på grunn av at jeg stresser så mye….. Uansett, dagens mail er skrevet og jeg må komme meg på jobb. Så vi snakkes.

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg