PÅ TIDE Å FOKUSERE PÅ MEG, OG BARE MEG.

Hola,

Etter to måneder med blogg pause, tenkte jeg det var på tide å begynne på an igjen. Føler jeg alltid kommer med unnskyldninger for å ikke blogge. Men som jeg har sagt før, så blogger jeg når det føles rett i livet mitt, og den siste tiden har livet mitt handlet for det meste om jobb, så energi til å blogge ble lagt på hyllen.

Men nå er det nye tider, enda et kapittel er lukket og jeg ser frem til å bruke tiden fremover på meg.

For å oppdatere dere litt, så vet jeg enda ikke hva tid jeg får flyttet over til USA, men jeg prøver å tenke at Orlando, huset mitt og studie ikke går noen vei. Om jeg flytter ned 3 måneder etter planen, så kommer det til å gå fint, selv om en vinter her i Norge skremmer vette av meg. Men alt har en mening, og jeg klarer meg alltid, selv om jeg noen ganger ikke forstår hvordan.

En av de store grunnene til at jeg ikke har flyttet ned enda, er fordi papir arbeidet til å komme inn på skolen er et problem. Jeg tok ferdig vgs via 23/5-regelen, og trodde at den var på samme nivå som når man fullfører vanlig vgs og får Vitnemål. Men neida, når man fullfører via 23/5-regelen så får man bare kompetansebevis, og må sammen med de levere inn 5års erfaring til skolene. Så 23/5-regelen gjelder egentlig bare norske skoler, noe de ikke informerer om!!

Jeg har lest på mange offentlige sider om 23/5-regelen, og det er ingen informasjon som sier at den bare gjelder i Norge, og at den ikke er på samme nivå.

Men heldigvis er det endel amerikanske skoler som godtar 23/5-reglene siden den minnes om deres GED, så krysser fingrene på at de godtar papirene mine, om ikke blir det plan B. Så jeg får flyttet, men det blir kanskje noen måneders utsettelse.

Men så igjen, vi alle har jo alle hørt om Covid-19, som egentlig er en ekstremt god grunn for å ikke skulle flytte til USA, som er ganske hardt rammet. Så jeg prøver å bare senke skuldrene og tenke at alt ordner seg tilslutt.

Skal oppdatere dere om USA, så fort jeg får svar fra skolen.

 

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg