NERVEPIRRENDE

Hola,

Følger dere med på USA valget? Jeg valgte å legge meg i går før tellingen hadde begynt, med tanke på at de fleste tallene kom i dag tidlig. Men om jeg sov godt er et annet spørsmål, jeg våknet minst fire ganger, og klarte selvfølgelig ikke å holde fingrene vekk i fra mobilen. Men siden det ikke var kommet inn mange tall, så var ikke det spennende.

Men stemningen er mye mer anspent og nervepirrende  nå. I dag tidlig sto det mange plasser at Biden kom til å vinne siden han ledet, men når man så nærmere på tallene i vippestatene, så sto Trump ekstremt sterk. Så kjente jeg ble litt sånn “slutt å si at Biden vinner, når tallene viser til at Trump vinner vippestatene”.

Men heldigvis har det snudd, men OMG det er nervepirrende og se hvor likt de ligger, og at det endelige resultatet kan ende opp med en forskjell på å bare 1/2 valgmenn. Noe jeg ikke hadde håpt på. Kan tenke meg Trump kanskje kunne gitt opp tidligere om forskjellen hadde vært stor, men med en så liten forskjell blir jeg ikke overrasket om høyesterett blir blandet inn. Men vi får se hva som skjer, vi her i Norge kan ikke akkurat gjøre noe. Mitt håp er at Biden vinner de statene han leder nå i løpet av dagen, slik at vi ikke må vente og at Pennsylvania blir den avgjørende staten.

 

(Throwback bilde fra Miami i 2016, var både i Miami Nov 2016 & 2019. Savner Miami utrolig mye, og håper virkelig på at en tur dit kan skje asap når Covid-19 forsvinner) 

Skal være ærlig å si at jeg ble litt irritert over at Trump vant Florida! Florida er favoritt staten min, men og hjemmet mitt. Men heldigvis er både Orlando og Miami blått, så føler det hjelper litt på.

Hadde egentlig store planer om å få pakket og sorter rommet mitt i dag, men kjenner viljestyrken er svak og kommer nok til å ligge på sofaen og holde meg oppdatert på CNN. Det er tross alt et viktig valg, ikke bare for USA men og resten av verden. Vi snakkes….

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg