NÅ ER DET ALVORLIG, DISNEY WORLD STENGER

Hola

Er det en tradisjon som er blitt veldig normalt i Orlando Florida, så er det at man får ikke panikk før Disney World stenger ned. Alle årene det har vært orkan, men Disney har valgt å holde åpent. Så beholder folk flest roen, men med eneste gang Disney annonserer at de stenger parkene, DA ER DET KAOS!

Så ja, de gikk ut offentlig i går og sa de kom til å stenge parkene fra 15 Mars, til og med 31 Mars.. Men kjenner jeg de rett, kommer de til å åpne før om viruset avtar.

Alle gangene jeg har oppholdt meg i Orlando når det har vært orkan varsel, så  var det helt syke tilstander når de stengte ned, 50% mer galskap enn her i Norge. Er litt glad for at jeg ikke er der akkurat nå, ikke det at jeg ikke hadde følt meg trygg, men folk blir gal. Alt blir hamstret inn, fra bensin til sjokolade.

Vi nordmenn er jo vant til litt vind og regn, så amerikanerne hamstret alt mulige greier, mens vi kjøpte litt vann, chips og masse alkohol… Det er jo blitt ganske vanlig og ha orkan party for å si det slik.

Mesteparten må jo være hjemme og bare vente på at stormen er over, så hva gjør man da? Et glass vin eller to er jo alltid greit da… Tror ikke jeg skal ha et party akkurat nå, men blir nok noen dråper vin.!

 

0 kommentarer

Siste innlegg