KOMMER JEG TIL Å BLI LYKKELIG?

Hola,

Er det noe jeg tenker mye på iblant, så er det om jeg kommer til å en gang bli lykkelig med livet mitt. Men så igjen er jo spørsmålet hva jeg mener når jeg sier lykkelig.

Hva legger jeg egentlig i ordet lykkelig, og hva ville dere tenkt at lykkelig betyr? Føler vi alle sikkert har egne tanker om hva som kommer til å gjøre oss lykkelig.

Jeg tror at det som hadde gjort med lykkelig er og få en fred i sjelen min. Finne et punkt i livet hvor jeg trives, hvor jeg klarer å legge i fra meg alle bekymringene og målene jeg har for livet. Og virkelig starte å nyte og være takknemlig for hver dag jeg får på denne planeten.

Prøver alltid å bli flinkere til å leve og nyte nåtiden, men jeg har alltid noe jeg jobber og kjemper for å nå, så føler jeg alltid har stress og bekymringer som presser på skuldrene mine.

Men så igjen føler jeg det er bedre å jobbe hardt og prøve og oppnå alt man vil i livet, enn å «slå seg til ro» med en hverdag som kanskje ikke er i nærheten av det livet man vil ha.

Tenker at vist jeg hadde bare slått meg til ro med alt jeg har nå, så hadde jeg allikavel ikke vært lykkelig. Siden jeg har så mye jeg vil oppnå og utforske.

Så skal jeg bare slå meg til ro, og prøve å leve i nuet, og kanskje alltid lengte og lure på om jeg hadde klart å oppnå alt jeg vil. Eller skal jeg fortsette og kjempe, ha uro i livet mitt men tilslutt ha klart alt jeg vil, og ha verdens beste mestrings følelse?

 

0 kommentarer

Siste innlegg