KEY WEST FREM & TILBAKE

Hola,

Er det noe som er litt morsomt, så er det historien om da meg og mamma var på et cruise som stoppet i Key West, vinteren 2015. Vi gledet oss så mye til å se den nydelige plassen, og ikke minst spise key lime pie. Men det som skjedde var at vi aldri kom oss på land.

Jeg var ikke akkurat den flinkeste på å vite hva forskjellen på AM/PM var (kjempe flink nå), så på en eller annen måte tenkte jeg at vi hadde kjempe god tid på å gå i land, men når vi skulle gå i land stoppet de oss i døren for da var det under 1 time til vi skulle forlate plassen. Så ja, det ble Key West ifra cruise skipet og ikke noe mer.

Så jeg måtte jo selvfølgelig finne tid til å endelig få besøke Key West. Heldigvis var både Katerina og Michelle med på tanken, så dagen etter vi dro fra Bermuda og til Miami, så kjørte vi tur/retur Key West ifra Miami, før vi i det hele tatt hadde hatt en hel dag der.

Photo by : Michelle Daae / micchii

Key West var en utrolig fin plass, og smaken av en søt men ikke for søt key lime pie var virkelig “the cherry on the top” for min del. Men skal jeg være ærlig, så hadde jeg mye større forventninger til Key West som de ikke levde opp til. Tror kanskje det er fordi jeg samenlignet det litt med Old San Juan i Puerto Rico, og den plassen er bare så nydelig.

Photo by : Michelle Daae / micchii

Men igjen, jeg er kjempe takknemlig for at jeg endelig har fått sett Key West, kjenner mange som har bodd lenge i Florida/Orlando og enda ikke besøkt både Miami og Key West, så jeg skal være takknemlig!!

Vi besøkte også selvfølgelig den populære plassen “Southernmost Point” som er bare 90 miles ifra Cuba. Så var nok Key West som var den første plassen som cubanerne kom til når de prøvde å komme seg vekk ifra Cuba og kom til USA via båt.

LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER
FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ

0 kommentarer

Siste innlegg