JEG HAR TILGITT ALT OG ALLE

Hola,

Etter at jeg har fått mer selvrespekt for meg selv, har jeg forandret livet mitt på veldig mange måter, og de aller fleste tingene jeg har endret på er positiv.

Før var det lett å bruke meg, jeg ville tilfredstille alle, ville at alle skulle like meg og det var lett å overtale meg til å gjøre ting jeg egentlig ikke ville, men som gjorde noen andre glad. Jeg tok på meg ansvar og oppgaver som ikke var til noen fordel for meg, satt mitt liv på vent for å hjelpe andre, og tviholdte på personer som jeg burde ha kuttet ut for lenge siden, som var dårlig for meg og bare tok energi. Jeg var for snill, naiv og lett å bruke. Mangelen på selvrespekt var stor!

Det er selvfølgelig en balanse, det er ikke slik at jeg ikke hjelper andre, det gjør jeg egentlig fortsatt ganske ofte. MEN det er ikke alle som for “godheten” min for å si det slik. Jeg putter lett planene/livet mitt på vent for å hjelpe nære venner og familie, men det kommer selvfølgelig veldig an på hva det er. Men til syvende og sist kan jeg gå LANGT for å glede og hjelpe de jeg er glad i.

En venninne av meg, som har hjelpt meg med å få selvrespekt, sa at jeg burde følge regelen, MEG FØRST, DERMED ANDRE. Så om noen spør om hjelp til noe, så skal jeg gå igjennom visse punkt som : Har jeg sovet, har jeg spist, har jeg energi, har jeg trent og alt som hjelper på at jeg har det bra, før jeg hjelper andre. Har og blitt flinkere til å gjøre avtaler, “vist du gjøre noe for meg, så kan jeg gjøre noe for deg”. Så jeg ender ikke opp med at jeg hjelper alle andre, men ikke får noe tilbake. Aka ikke lett å bruke meg lengre.

(Denne lille pommen er nok den eneste skapningen som aldri kommer til å såre meg. PURE POM LOVE ALL THE WAY, EVERYDAY)

Jeg har og gitt slipp på negative folk som har vært i livet mitt, og bryr meg ikke lengre om alle liker meg. Så lenge mine nærmeste venner og familie er glad i meg, så er det hoved fokuset. Jobber heller ikke med å få meg  venner lengre, men utelukker heller ikke vennskap som kommer. Jeg vil heller bruke tiden min på å bygge sterkere bånd med de jeg har i livet mitt, enn å bygge nye vennskap. Selvfølgelig kommer det noen ganger folk inn i livet ditt, som er ment for å være. Men jeg er ikke på let etter de, de kommer naturlig.

ALLE personene som har såret meg, og vonde hendelsene som har skjedd opp igjennom årene har jeg tilgitt, ikke for deres del, men for min del. Det er ikke bra for psyken og holde hat mot noen og hendelser som har skjedd. Så jeg har gitt slipp på det, for å forbedre meg og min psyke. Det betyr ikke at de unnslipper, de som har såret og tråkket på meg, kommer jeg aldri til å ta kontakt med og jobbe for å få inn i livet mitt igjen. Men jeg gir ikke de mer av min energi og tanker. Kan vel si at jeg har lagt det dødt.

Bare små ting som dette har endret livet mitt på så mange måter! Jeg har blitt mer positiv, og takknemlig for det jeg har og det jeg får. Prøver å takke universet hver morgning og kveld for alt jeg har fått, og tro meg eller ei, ting går virkelig mye mer min vei. Vil jeg noe, så har jeg alltid jobbet mot det, men føler at ting kommer lettere for meg nå enn før. Takk Gud for det, det har vært utrolig hardt til tider. Men livet er bedre nå, og jeg ser frem til en lys fremtid.

Så jeg oppfordrer DEG til å se igjennom livet ditt. Velg det positive foran det negative, og rydd opp i “rotet”. Kutt ut de som ikke er bra for deg, stå mer opp for deg selv og få folk til å respektere deg. Jeg har et sitat på facebook siden min som jeg elsker.

Don’t confuse my personality with my attitude. My personality is who I am, my attitude depends on You!.

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg