HJEMMELAGET MAT TIL DIN FIRBENTE VENN

Hola,

Min lille pomme Chanel har siden jeg fikk henne hatt problemer med sensitiv mage, og oppå det hele er hun ekstremt kresen på hva mat hun liker, så det har ikke vært lett å få henne til å spise de siste årene. Hun er og redd for mat skålen sin, så det var en lang stund min mor matet henne oppi god stolen sin. Var veldig søtt egentlig, en og en liten bit og Chanel måtte alltid ligge seg tett inntil når hun skulle tygge.


 


Greit jeg skal ikke lyge, det var ikke bare mamma som matet henne slik, men meg og. MEN det var hun som startet det.

Men tilbake til maten. Jeg tenkte lenge på at det å gi henne fersk mat, kunne kanskje være perfekt for henne. Man vet jo aldri hva de egentlig putter i hundematen, gjør vi? Så ja, tanken var der lenge men jeg gjorde ikke noe med det før nå.

Siden hun måtte ta tennene sine, på grunn av at de var råtne, så måtte vi begynne med bløt mat til henne. Så enten kjøpe eller bløte opp den vanlige maten hennes. Men det var ikke så enkelt, hun hatet den vanlige maten hennes bløt, og elsket den vi kjøpte på butikken. Men hun fikk veldig vondt i magen, og det sier jo seg selv at de putter ting, som sikkert ikke er bra for hunden, men som gjør at maten varer lengre.

Hver gang jeg har prøvd å finne ut hvordan jeg kunne stabilisere magen hennes, så har det alltid vært ris og reint kjøtt folk har anbefalt meg. Så jeg tenkte at hvorfor kan ikke hun bare få det hele tiden?. Så jeg søkte opp på amerikanske sider, og fant en kjempe lett og bra oppskrift, som jeg selvfølgelig skal dele med dere. Det beste med den, er at hun bokstavelig talt elsker den, og jobben nå er ikke å mate henne, men å passe på at hun ikke spiser for fort.

DET DU TRENGER:

  • KYLLING/KALKUN KJØTTDEIG UTEN TILSATT SALT
  • EN POSE RIS
  • GRØNNSAKS BLANDING (BLOMKÅL, BROKKOLI OG GULLEROT)

– Veldig viktig at du ikke steiker kjøttdeigen, men at du koker den. Kok opp vann, ligg hele kjøttdeigen oppi og la den koke til du ser den er igjennom kokt.

– Kok risen og grønnsaker hver for seg, dermed bland de sammen og miks dem. Miks frem til du får en tykk potetstappe.

– Tilslutt blander du i biter av kjøttdeigen. 

FERDIG!! Det eneste du må gjøre nå er og porsjonere, og fryse maten. Dermed tar du opp porsjoner etterhvert som du trenger de. Varm maten litt (kroppstemperatur), da frister den enda mer på grunn av lukten.

Håper denne faller i smak, har dere en bra oppskrift? skriv den gjerne i kommentarfeltet.

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg