GLEDEN DU SPRER, KOMMER TILBAKE TIL DEG.

Hola,

Jeg prøver så godt jeg kan å spre glede, glede til alle rundt men også meg selv. Det er ikke alltid lett å skulle smile og være glad når jeg har harde tider i livet, men føler jeg har blitt utrolig flink til å putte på et poker fjes, og dette mye på grunn av at jeg har jobbet i service bransjen så mange år. Så ja, jeg prøver å spre glede som kommer fra hjerte hele tiden, men det er dessverre og endel ganger jeg tar på “service” glede personligheten min, selv med folk jeg kjenner.

(Martine er nok den personen i livet mitt, som sprer meg mest glede! Vet jeg har brukt dette bildet mange ganger før, men det er lett å se hvor mye lykke det er å være med henne) 

Det er vel egentlig bare min nærmeste som har fått sett den “ekte” meg, de får se meg trøtt og lei, men de får også den beste siden av meg. Det er jo tross alt de som står ved meg og støtter meg i de harde tidene, som fortjener de beste tidene.

Men tenker at dette er noe som gjelder oss alle, man vil jo ikke vise seg fra sin triste og dårlige side? Ikke ta meg feil, nå høres det jo nesten ut som at jeg er en super falsk person, som egentlig ikke er meg selv mot andre, unntatt de som betyr noe for meg.

De eneste jeg egentlig er falsk med, er de folkene jeg ikke liker, eller som er en irritasjon i livet mitt (Har ikke mange, siden jeg har kvittet meg med over 90% av de). Jeg prøver så godt jeg kan å ikke skape drama, men har og selvfølgelig tider hvor jeg viser de at jeg er langt ifra en fan. Men man velger sine kamper!! Og jeg har mange andre store ting i livet, jeg trenger å fokusere på, enn å krangle meg en person, som uansett ikke kommer til å være endel av livet mitt.

Dør litt av meg selv, her jeg sitter. Dette innlegget skulle egentlig handle om en glede jeg fikk i dag. Men følelsene og tankene bare tar over.. Føler nesten at emne jeg skulle skrive om, egentlig ikke passer inn lengre. Men kanskje egentlig?

Det jeg egentlig skulle skrive om, er hvordan gleden man gir andre ofte kommer tilbake til deg. Og jeg har enda et bevis på at dette er rett. Jeg fikk i dag levert en vinflaske på jobb, av en person jeg egentlig ikke kjenner, en person jeg synes er utrolig hyggelig og som jeg digger å glede, siden h*n alltid viser takknemlighet. Jeg kan faktisk ikke navnet på denne personen, men når jeg iblant møter på h*n, så blir det alltid latter, gode samtaler og glede.

Jeg hadde nevnt i en samtale at jeg skulle ha fri i to dager, siden jeg hadde bursdag. Og jeg lå aldri trykk på at jeg skulle bli eldre, det ble bare en setning i en samtale. Men til min overraskelse husket denne personen det, og overrasket meg med en bursdags gave og gratulasjoner. Skal være ærlig å si at jeg ble utrolig rørt, en person jeg egentlig ikke kjenner, kommer og gir meg den gleden. Så ja, jo mer glede du sprer i dette universet, jo mer får du tilbake. Det har vært tanken min det siste året, og jeg blir fortsatt overrasket hver gang, jeg får gleden tilbake. Det er jo ekstra gøy og godt å fortsette, når man på en eller annen får noe tilbake Man gir, og man får. ♥

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg