GIKK IKKE MIN VEI, MEN SAMTIDIG FIKK JEG DET SOM JEG VILLE

Hola,

For et liv, for et liv. Jeg styrer virkelig på, og gleder meg masse til å kunne slå meg litt til rette og få flere “normale” dager, selv om jeg ikke helt vet selv hva jeg mener med det.

Det er virkelig det ene etter det andre i livet, og det har vart lenge. Jeg hater det, men samtidig har det gitt meg så mye! Jeg klarer å få til ting som ingen hadde tenkt jeg kom til å gjøre, ja det er et slit til tider, men alltid godt når jeg kom meg igjennom det, og får den “wow, du klarte det” effekten.

For et år siden styrte jeg på med å kjøpe meg et hus, et helt nytt hus som enda ikke var ferdig bygget. En lang og slitsom prosess, men jeg klarte det til slutt. Dette året, eller etter hus kjøpet i Februar, måtte energien min gå til å få meg inn på skole, slik at jeg kunne flytte tilbake til USA. Jeg hadde egentlig halveis fikset meg skoleplass sist sommer, men det var fortsatt mye som måtte fikses, spesielt det at jeg måtte ta de siste fagene mine, slik at jeg fikk studiekompetansen.

(Kjenner det blir hard å ikke se denne babyen på 6 måneder)

Det var et styr i seg selv, siden papirene først egentlig ikke kunne brukes til studie i utland, men med noen triks her og der, så ordnet det seg. Alt ordner seg til slutt, selv om jeg mange ganger ikke føler det på veien, så får jeg alltid en AHA opplevelse på slutten.

Jeg har alltid sagt at jeg skulle ha minst 2 uker i Orlando, hvor jeg bare skal kose meg, dekorere og nyte livet før skole livet begynner, og at så lenge skole papirene ble godkjent, så gikk det fint for meg å begynne i Januar.

Først ble skolepapirene godkjent, men såpass sent at jeg endte opp med å heller si ja til å begynne i Januar, og ikke i November. Planen ble da og flytte ned 14 Desember for å få en måned og tilbringe julen i mitt nye hjem, men siden amerikanerne er flinke til å ta sin tid, fikk jeg papirene så seint at de fleste timene ved ambassaden var tatt. Så jeg flytter herved ikke før 28 Desember, 2 UKER FØR SKOLESTART…….

Så som dere sikkert forstår, så fikk jeg jo egentlig det som jeg ville, men samtidig ikke.. Papirene ble godkjent, og jeg kommer ned 2 uker før skolestart…

Siden jeg planlagte å feire jul i USA, måtte jeg jo selvfølgelig fikse julepynt og juletree, men de gangene jeg skulle kjøpe treet var det utsolgt, skikkelig irriterende da, men nå er jeg egentlig bare takknemlig. Jeg trenger for det første ikke julepynt og juletree når jeg ikke er der i julen, og for det andre kan jeg heller kjøpe det på salg til neste år. Alt har en mening..

Jeg nevnte i sist innlegg at jeg og måtte få meg et nytt pass, jeg har fått det og skal være ærlig å si at jeg foretrakk det gamle designet. Men det nye er utrolig mye mer avansert inni, som gjør det vanskeligere å forfalske. Så nå har jeg ett helt nytt pass som skal fylles med mange nye reise minner. Selv om ikke det blir så mye reising med det første. Hva synes dere om designet?

Jeg har virkelig en tedens til å skrive sene innlegg på denne bloggen, men slik blir det, når jeg er et nattdyr. Men burde prøve å legge meg snart, siden jeg har en date med jentene mine i morgen. Michelle, Katerina og meg skal spise lunsj, eller frokost mest sannsynlig for min del. Dermed kommer alle faddrene mine på besøk senere på kvelden.

Blir noen travle men koselig uker fremover, føler jeg må prøve å få sett folk så mange ganger som mulig før jeg drar, og det er selvfølgelig viktig for meg å tilbringe mest tid med de som har priotert å være med meg de siste månedene (noe jeg verdsetter høyt), og de jeg ikke får sett så ofte på grunn av andre omstendigheter, dette året har jo vært veldig preget av covid-19 som dere vet.

Insta: SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg