ET HELSE TIPS, SOM KAN GI DEG MINDRE RYNKER.

Hola,

God ettermiddag, håper dagen har vært fin så langt. Skal være ærlig å si at min dag egentlig nettopp har begynt. Eller våknet rundt 11, men har fått en merkelig rytme på å ligge i sengen nesten 3 timer og bare lese boken min, svare på mail, sjekke insta og spille. Vet ikke helt om det er positivt eller negativt, men morgningen min er nå avslappende.

Men kan se bort ifra det i morgen, siden jeg begynner på jobb klokken 10. Det er ikke super tidlig, men siden bybanen i Bergen har begynt å tulle seg, og ikke skal gå helt inn til byn lengre, så må jeg gå. Gå turen tar mellom 30-45 minutter, kommer an på om jeg chiller nedover mot byn, eller går ekstra fort fordi jeg kan bli sein til jobb. Men ja, tror det skal gå greit, hadde vært mye værre om jeg skulle vært i byn klokken 6 om morgningen.

Uansett, tenkte jeg skulle tipse dere om et helse tilskudd som er veldig bra. Jeg har ble tipset når jeg bodde i USA at det var veldig bra og ta regelmessig kollagen.

Kollagen er det proteinet i menneskekroppen det finnes mest av, og kan utgjøre opptil 30% av alt proteinvev. Det er essensielt for normal leddfunksjon. Det opprettholder også hudens elastisitet, som spiller en rolle i rynkedannelse. Det er og en hovedingrediens i alt bindevev – hud, hår, tenner, muskler, sener, ledd og knokler.

Siden jeg gjerne vil unngå rynker så lenge som mulig, så var jo det en selvfølge at jeg måtte ha det.

Kroppen produserer egentlig en bra dose kollagen selv, men jo eldre vi blir, og tilføyer kroppen ting som røyk, stress, høyt sukkerinntak, mye sol og lite næringsrik mat, jo mindre produserer vi. Så det er faktisk anbefalt å begynne å tilføye kollagen i kostholdet fra og med året man fyller 25år.

Jeg kjøpte kollagen fra Vitalproteins som jeg synes er kjempe bra. Fleste av kollagen produktene deres er basert på bein buljong, men siden jeg ikke spiser kjøtt, så sier det seg selv at det hadde vært feil av meg og bruke. Så jeg bruker den som er basert på planter eller fisk. Den er og uten smak, så jeg tilsetter den bare i smoothiene mine. Og dagens smoothie ble ananas og mango.

Skal være ærlig å si at jeg ikke vet om Vitalproteins frakter til Norge, men det er nok mange produsenter i Norge som har kollagen pulver. Anbefales høyt!

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg