DET POSITIVE MED KORONA VIRUSET

Hola,

Så satt jeg her da! Var flink å sto opp klokken ni i dag, selv om jeg kunne sovet til langt ut på ettermiddagen. Men føler at selv om jeg ikke MÅ gjøre noe som helst i dag, så er det allikavel viktig å passe på å beholde den gode rytmen som jeg har fått siden jeg kom hjem.

Tenker man kan håndtere krisetidene psykisk på to måter. Gå rundt, hate livet, være konstant redd for økonomi og helse. Noe som jeg forstår kjempe godt.

Men vi kan og prøve å fokusere på det positive og tenke « Everything is going to be okay, and work out for me». Selvfølgelig skal vi ta forhåndsregler og være forsiktig. Men jeg prøver å fokusere på de positive tingene som skjer. Siden jeg er i karantene og ting har blitt stengt, har jeg mye mer tid til å lese til eksamen, trene og fokusere på helsen min.

SÅ BYGGER DU EN VINDSKJERM ELLER EN VINDMØLLE I DENNE KRISE SITUASJONEN?

– JEG PRØVER MEG PÅ EN VINDMØLLE !

Egentlig burde jeg være kjempe engstelig for at eksamen blir droppet og økonomien min går til helvetet… Men jobber hardt med å tenke på at alt ordner seg for meg! Jeg får for det første mer tid til å øve, innen midten av Mai har viruset gitt seg, eller utdannings direktoratet (Udir) har funnet en god løsning for at ingen eksamener blir kansellert.

Når det kommer til økonomien min, så er vi så heldig i dette landet, at vi har et system som kan hjelpe oss. Ja jeg kommer ikke til å få inn over 20 000kr i måneden, men så lenge jeg har penger til å leve av så er jo fornøyd.

JA, viruset i seg selv er utrolig negativt for oss og vårt samfunn / verden. Men tenker at det er viktig å beholde roen, alt har en mening som sagt. Har selvfølgelig tenkt mange ganger «hva faen er mening med at folk,skal bli syke og dø» Men det er jo et spørsmål man kan spør uansett om det er en krise situasjon eller bare «vanlig dags» livet.

0 kommentarer

Siste innlegg