DET ER IKKE HVITE VS MØRKE, DET ER ALLE MOT RASISTER !

Hola,

Denne verden, spesielt USA bryter bare mer og mer sammen!

Jeg har mange amerikanske venner, så fikk tilsendt filmen hvor en rasistisk politi betjent drepte George Floyd, på åpen gate i Minneapolis, Minnesota ganske kjapt. Den var helt forferdelig, og ordene mine ble fattig. Det er ikke første gangen jeg har lest om politi vold i USA, spesielt mot mørke. Men jeg blir fortsatt overrasket over at folk kan ha så mye hat i seg.

Skal være ærlig å si at jeg aldri hadde tenkt at det skulle bli en så stor sak verden rundt, for det er som sagt ikke første gang dette har skjedd. Men jeg er utrolig glad for at folk står sammen og protesterer, for det er ikke greit! ALLE mennesker på denne jorden er like mye verdt, og burde ha de samme rettighetene.

Rasisme er dessverre noe som fortsatt finnes, ikke bare i USA men også små land som Norge. Det er dessverre mange folk som tror at de er mer verdt, fordi de har den “rette” hudfargen, kommer fra det “rette” landet og har den “rette” troen. Men slik er det ikke. Tenk hvordan verden hadde vært om folk heller kunne være snill, god og hatt respekt mot hverandre. Kanskje en gang i fremtiden?

Det er trist at det har skjedd mye vold og stygt i USA den siste tiden, at istedenfor å vise kjærlighet så svarte protestantene med vold mot politiet, brent ned politi stasjoner og erklærte “krig”. Men det var vel det som måtte til? Media fikk plutselig mye å skrive om, og hele verden vet og er med på å bekjempe rasisme nå.

Det store spørsmålet nå er om det kommer noe godt ut av dette. Politi betjenten har blitt tatt inn, og kommer mest sannsynlig til å bli dømt for drap, noe som er kjempe bra. Men denne saken har blitt så mye større. Jeg tror ikke akkurat at alle rasistene plutselig endrer mening, men jeg håper at de blir strengere straffer og strengere regler.

Tenker og at det skulle vært et større fokus på skolene, at barna lærer om rasisme og at alle er likestilt, uansett hva hudfarge man har. Jo fortere man kan ta tak i det, jo bedre…. Har egentlig utrolig mye mer på hjerte angående denne saken, men avslutter her. Oppfordrer ALLE til å dele denne saken på instagram, blogger og facebook. Lær barna at rasisme ikke er akseptabelt, og ser du noen som mobber og er rasistisk, gi beskjed, ta handling og ikke snu ryggen til det!!

Insta : SILJE.LOPEZ

Facebook: HER

0 kommentarer

Siste innlegg