DET ER HARDT Å VÆRE NORSK

Hola,

“Det er rart at det er merkelig å være i Bergen”, var følelsen som traff meg mens jeg vandret gjennom Bergen sentrum i dag. Det var rart å se Bergen igjen. Bryggen og alle de stedene jeg egentlig er vant med. Men godt? Det kan ikke jeg helt svare på enda… eller på en måte var det godt å være i trygge Norge. Det er også sårt, da jeg hele tiden minnes alt jeg forlot i USA.

Jeg prøver å fokusere på alt det gode, og en av de gode tingene i livet mitt er at jeg er norsk!! Det er så mye som jeg aldri hadde fått mulighet til om jeg ikke hadde blitt født her. Norge er et land med gode velferdsordninger, velfungerende demokrati og vakker natur.

Jeg må bare si at jeg til syvende og sist blir trist ved å prate med amerikanere om livet generelt. Det er ikke like lett for dem å bare pakke sammen tingene sine og reise. Som en klok leder av meg sa “ AMERICANS LIVE TO WORK, NORWEGIANS WORK TO LIVE! “

Prøver derfor å være takknemlig hver eneste dag, over at jeg ble født akkurat her, noe jeg tror mange tar veldig forgitt. Det er når man drar rundt i verden at man ser hvor godt man har det hjemme i Norge.

Planen min er å ende opp i USA etterhvert, men er det lurt? Og hvordan hadde livet vært om man aldri skulle gått ut av komfort sonen sin? Tror nok det hadde blitt et ganske kjedelig liv. Jeg har alltid hatt en drøm om å bo i USA, og det er der jeg føler meg mest hjemme. Jeg må bare følge hjerte mitt. Tror ikke jeg kan bli fullstendig lykkelig hvis jeg ikke følger drømmene mine.

Så ja, om du synes synd på deg selv fordi du er Norsk, så reis og opplev verden!

 

LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER
FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ

0 kommentarer

Siste innlegg