DEN VEGANSK MÅNEDEN HAR BEGYNT!

Hola,

Første dag på en vegansk diet er herved ferdig, har gått veldig bra. Men hadde ikke forventet noe annet, har valgt noen ganske lette retter så tar ikke så lang tid.

Siden det er viktig å ha rutiner i korona tidene, har jeg bestemt at vi skal ha faste tidspunkt på alle måltidene. Så frokost er klokken 09:00, lunsj er 13:00 og middag klokken 18:00. Tenker at det er greit å begynne dagen klokken 9, ikke for tidlig men samtidig ikke for seint. Og siden jeg står for alle måltidene, så må jeg opp, vist ikke får jeg en sur og sulten mor. Noe jeg ikke vil.

Dagens frokost var en ristet grovbrød skive, med en halv avokado og pepper. Lunsjen besto av et grønt eple, kjært opp med kanel på. Mens til middag laget jeg en mix av bønner, hvitløk og chilli. Oppå hvit ris og stekte erter. Ganske lett og grei middag.

Kanskje veldig kjedelig, men mat planen har de viktige tingene som proteiner, sunt fett og karbohydrater. Men samtidig under 1500 kalorier. Nærmer jo seg sommeren, så viktig å passe kaloriene i samme sleng. Har sett så mange veganske ting jeg kunne tenkt meg å prøvd, alt i fra quesadillas til veganske kanel snurrer. Men det får bli senere.

Tror ikke jeg kommer til å bli 100% veganer, men vil gjerne prøve å spise så mye vegansk som mulig. Kanskje ha en dag i uken hvor jeg kan spise vegetariansk, men utenom det bare spise plantebassert. Vi får se hva som skjer…

0 kommentarer

Siste innlegg