DEN ASIATISKE REISEN

Hola,

På denne dagen for to år siden var jeg i Beijing og gikk på den kinesiske mur. Helt sykt å se tilbake på bilder, fra et minne som føles så fjernt. Husker første dag i Tokyo som vi besøkte først på Asia turen. Det var som å være i en helt annen verden.

De har helt andre måter og skikker enn det vi i Europa har. Jeg var så heldig å bli kjent med en Japansk jente når jeg jobbet for Disney i 2016, og hun tok på seg jobben med å introdusere den Japanske kulturen for oss. Kjenner jeg har veldig lyst til å dra tilbake til Tokyo, og gjerne se flere plasser i Japan. Japanske folk er virkelig utrolig hyggelig, og utrolig rein av seg.

Når det kommer til Kina, så var dessverre ikke de like bra, for all del jeg elsket å se den kinesiske muren og det kulturelle. Men det kinesiske folket var alt annet enn hyggelig, og Beijing var en ganske skittent. Tror at det ble et litt ekstra sjokk med tanke på at vi dro fra hyggelige og reine Japan, men jeg har virkelig lært meg forskjellen på de to landene.

Husker at jeg før ikke hadde noe anelse på hva som var forskjellen mellom de forskjellige asiatiske landene, men har lært utrolig mye etter en tur dit. For all del, jeg skal ikke kamme alle under samme kam og si at jeg virkelig ikke liker det kinesiske folkeslaget. Men jeg skal være ærlig å si at jeg alltid ble lettet, når jeg forstod at jeg hadde japanesere og ikke kinesiske på bordet, når jeg jobbet for Disney.

Alt i alt har jeg virkelig planer om å dra tilbake til Japan, men vet jeg må innom Kina, siden jeg trenger å besøke både Hong Kong & Shanghai Disneyland. Det å besøke alle Disney parkene er på bucket listen for å si det slik.

 

0 kommentarer

Siste innlegg