MINE TOPP 10 JULE FILMER

//Lokal tid: 05:15

Hola,

Er det noe som er viktig i disse travle juletider, så er det å ta vare på tradisjoner og få den gode julestemningen. Jeg har faste julefilmer som må sees hvert år, så tenkte jeg skulle skrive opp mine 10 favoritter. Tenker jeg må ta meg en dag, bare se på julefilmer og drikke varm kakao med masse krem. Problemet er at jeg jobber mye fremover, så vi får se hva det blir til.

Så forresten den nye Dr. Seuss’The Grinch på kino for ikke så lenge siden, og må si at jeg ble skuffet.For all del, den er søt men den er langt ifra like god som den originale Grinch filmen. Den blir ikke endel av mine faste julefilmer for å si det slik. 

THE POLAR EXPRESS

Vist ikke denne filmen gir deg en god julefølelse, så vet ikke jeg! Kan huske jeg var super sjalu på barna, når de fikk servert varm kakao på toget. Man bare må sitte med en varm kopp kakao i hånden når man ser denne filmen.

THE GRINCH – HOW STOLE CHRISTMAS

Denne er virkelig en av de filmene man bare MÅ se rundt juletidene! Føler at måten de pynter til jul i den lille byen, minner meg veldig om hvordan de pynter til jul her i USA & i disney parkene.  Jo mer julepynt man kan få opp, jo bedre.

THE HOLIDAY

Denne filmen er virkelig søt. Til vanlig liker jeg ny designet hus, og hvem kunne ikke tenkt seg å bo i California. Men når jeg hadde sett denne filmen, så fristet det faktisk litt å oppholde seg en jul, ute på landsbygden i England i et søtt lite hus.

BARBIE AND THE NUTCRACKER

Jeg har aldri sittet meg direkte ned for å se på Barbie og nøtteknekkeren, men den kom liksom alltid automatisk på mornings barnetv hver jul. Og det var vel den ene dagen jeg faktisk pleide å stå opp for å se barnetv. Julesnopet fra julestrømpen, barnetv og dynen i sofaen.. Det kunne jo ikke bli bedre. Filmen er jo utrolig koselig, og det kommer nok alltid til å være filmen jeg tenker på når jeg hører ordet nøtteknekker.

 

ASKEPOTT OG DE TRE NØTTER

Har jeg ikke tilgang til å se denne på tv på julaften, så blir det youtube! Denne filmen SKAL JEG SE hver eneste jul. Det blir liksom ikke jul uten å se denne, akkuratt som tradisjonen om å se hovmesteren og grevinnen på nyttårsaften.

MIKKE MUS OG VENNENE HANS FEIRER JUL

Denne filmen her og veldig viktig å få sett hver eneste jul, føler virkelig jeg har og vokst opp med de søte små disney julefilmene. Første gang jeg så de var på barnetv, men husker jeg faktisk kjøpte filmen og for mange år siden. 

 

BRIDGET JONES’S DIARY NR 1

Det er kanskje ikke en julefilm, eller er det en julefilm?. Jeg får nå alltid hvertfall litt julestemning av å se den. Men må liksom være den første, den siste som handler om at hun ble gravid, var morsom men ikke noe julestemnings film.

NARNIA

Jeg har faktisk ikke sett alle Narnia filmene, men de to første har fått en plass i hjerte mitt for alltid(fikk faktisk veldig lyst til å se de nå). 

ELF

Denne filmen så jeg faktisk for første gang i fjor, når meg og mamma bare lå i sofaen hele julaften og så på julefilmer. Den var utrolig morsom, og jeg skjønner godt at det er mange som ser denne fast hver jul. Den har herved også blitt endel av min julefilm liste.

HOME ALONE

De filmene her tar kaka! Hvem har ikke sett hjemme alene liksom? de får meg alltid i godt humør, selvfølgelig er den første den beste, men jeg ender alltid opp med og se nr 2 rett etter jeg har sett den første. Blir ikke noe jul uten.

Er selvfølgelig mange andre gode julefilmer, og filmer som gir meg julestemning som f.eks Harry Potter og ildbegeret, A Kardashian Christmas, Love actually & Santa Clause nr 1-3….

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


0 kommentarer

Siste innlegg