TIME GOES BY

Hola,

Hadde alle en fin halloween? Her i USA er jo halloween super populært, men det nærmeste jeg kom var å se hocus pocus oppi sengen før jeg lå meg. Har virkelig ikke vært i noe halloween stemning, og tidspunktet passet virkelig ikke. Jeg er jo påvei inn i service, er super sliten og vil bare få det overstått! Så energien min går til jobben fortiden. Og det som er bra, er at jeg er jo her til neste halloween. Så kan heller gå crazy da.

Jeg hadde culinary nå på onsdag, hvor jeg oppholdte meg en hel dag på kjøkkenet, lærte de forskjellige rettene & så hvordan ting fungerte. I dag løpte jeg 9 timer med mat, og i morgen skal jeg ha mitt første Pm skift (Lunsj/Middag) hvor jeg forhåpentligvis skal få ha Sofie som trainer. Grunnen til at jeg vil ha “lille søsteren” min som trainer, er for de første at vi kjenner hverandre så pass at vi har respekt for hverandre. Så jeg vet at hun kommer til å være en støttende trainer, som kommer til å ville la meg gjøre min ting men også hjelpe meg.

Processed with VSCO with m3 preset

Jeg har en dag i training, og jeg vil ikke ha en person som henger over meg & retter på meg hele tiden fordi jeg ikke gjør det på deres måte. Jeg har vært i service to ganger før, og vet hvordan jeg liker det og hvordan jeg gjør ting.

Processed with VSCO with m3 preset

Har forresten også fått vite at jeg skal få en romkamerat nå 5 november. Kjenner jeg er litt skuffet, siden jeg gjerne kunne tenkt meg å bo alene litt. Men er og takknemlig for at hun ikke kommer før jeg er ferdig i training, at jeg endelig er servitør. Hadde blitt styr og skulle bli vant til å dele “Livet mitt” med en annen person, samtidig som jeg hadde stresset over og bestå prøver og styr for å bli servitør. Men ja, skal holde dere oppdatert. Håper bare jeg ikke får en fra Norge, Afrika eller kina. Foretrekker folk fra andre land, for å si det slik. Men blir selvfølgelig ikke super lei/sur om jeg ender opp med noen fra de landene.

Det at jeg ikke vil bo med en norsk akkuratt nå, er fordi jeg trives med å bli kjent med folk fra andre land. Grunnen til at jeg ikke vil bo med Afrikaner/Kinesere er enkelt og greit fordi jeg har hørt at de er utrolig rotete. Nå har ikke jeg opplevd det selv, men har hørt det fra utrolig mange og de som vistnok bodde på rommet mitt før jeg kom, var fra Afrika. Fikk beskrevet de som utrolig rotete, og ikke så “rein” av seg.

Processed with VSCO with m3 preset

(Fikk heldigvis ENDELIG vasket bilen min i går, var virkelig påtide)

Processed with VSCO with m3 preset

De italienske hadde vistnok tatt det opp med de, og da hadde de brukt kulturen sin som et argument. På at det var normalt for de. Selvfølgelig finnes det unntak, og det kan jo være at de løy om at det var typisk deres kultur. Men selvfølgelig blir jeg usikker på å skulle bo med en fra afrika, når jeg bare har hørt negative ting om de. Det samme når det kommer til kinesere. 

Uansett, nå må jeg komme meg til sengs, tidlig opp og første dag som servitør. Wish me luck

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


 

0 kommentarer

Siste innlegg