JOBBEN I DISNEY

Siden jeg ikke begynner på jobb før kl 5 i dag, hadde jeg plutselig mye tid på meg før jobb. Så da passer jo det perfekt å få skrivet innlegget om jobben i disney som jeg lovet. 

Jeg har som sagt jobbet to ganger for Disney. Første gang var i 2012/13, og jeg elsket det så mye at jeg dro tilbake i 2016/17, og skal selvfølgelig tilbake nå i oktober.

Disney har noe som heter international program, og det er et 1 års program for folk i andre land, som kan jobbe og bo i disney. Programmet er spesielt tilpasset epcot parken, siden den består av mange pavilijonger fra andre land. Som da også trenger folk fra de forskjellige landene til å jobbe der.

Epcot : Er en av de 4 parkene & 2 vannparkene disney har i Orlando.

De forskjellige landene som er representert i Epcot er : Mexico, Norge, Kina, Afrika, Tyskland, Italia, USA, Japan, Morocco, Frankrike, UK & Canada.

For å søke på programmet må du være over 18 år, og ha et norsk passport. Men det som er greit å vite er at man er “under age” vist man ikke har fylt 21år, så mange som synes det ødelegger opplevelsen litt. Noe som ikke var et problem for meg på første program (20år), men det mye pågrunn av at jeg ikke drakk alkohol.

Hvertfall, når det kommer til å jobbe på den norske pavilijongen på disney, så er det 3 forskjellige plasser man kan jobbe.

Merchandise : Jobb i disney butikkene på den norske pavilijongen.

Raiden: Jobb på den norske raiden Frozen i pavilijongen .

Food & Beverage: Jobb på bakeriet, øl vognen eller i restauranten Akershus.

               
(Trykk på bilde for å se Disney life video) 

Jeg jobbet begge programmene mine i food & beverage hvor jeg trivdes veldig godt. Der begynner man først i front of house, altså man jobber i bakeriet Kringla, i øl vognen eller i restauranten Akershus hvor man viser folk til bordet deres og vasker bord. Etterhvert får man bli servitør, noe som gir deg litt mer frihet. For det første er det bedre penger, men det er også lettere å gi fra seg/plukke vakter.

Siden dette blir mitt tredje program, kommer jeg til å komme rett inn som servitør. Så det er jo et stort pluss. Eneste er at det blir mitt siste program, siden vi bare har lov til å dra på 3 programmer. Men det er vell sikkert litt påtide å gjøre noe annet? 

                 mveSSX8iKv8
                                                                                                                    (Trykk på bilde for å se Disney life video)

Hvor bor man ?

Disney har fire forskellige bo plasser, hvor man deler leiligheter med andre folk som er på et program. Komplekset har både treningssenter, svømmebaseng og vaskemaskiner tilgjengelig. Eneste som er litt kjipt er at man må dele rom med 1 eller 2 personer. Så per rom har 2 personer, og per leilighet kan ha fra 1 soverom til 4 soverom. Så man ender fort opp med å skulle bo med mange personer. Så er ikke mye som heter privatliv. Men jeg trivdes veldig godt sist gang jeg jobbet for disney. Bodde i en leilighet med 2 soverom, på det eldste komplekset Vista Way. Håper på å få det samme denne gangen, siden leilighetene var høyt oppe, begge rommene hadde sine egne bad, og ikke minst bare 3 personer man måtte forholde seg til. 

VILL DU REPRENSENTERE NORGE I DISNEY? SØK HER

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


4 kommentarer

Siste innlegg