FORFERDELIGE KINESERE

SÅ plutselig var det gått over en uke siden jeg blogget. Grunnen til det er jo at Kina hadde det dårligste nette jeg har opplevd. Var virkelig helt forferdelig for to personer som jeg kan sikkert og vist si er avhengig. Det lille nette jeg hadde ble brukt til snapchat og oppdatering på facebook, også skal jeg ærlig innrømme at når vi først var på hotellet, ville jeg bare hvile. 

I japan var det full fart og mye gåing hver dag, det samme ble det egentlig i Kina og. Når man bare har 4 dager per plass, og man helst skal se alt. Da må mange ting gjøres hver dag. Føler vi fikk se alt det viktigste som var super bra. 

Turen til Asia var helt fantastisk, men plassen jeg likte best var Tokyo. Japanere er bare så søt og snill, alltid høfflig og så hjelpsom. Mens det var noe helt annet i Kina, der startet det med at vi ble lurt ang å betale mye mer for en taxi enn vi skulle. Kom til et dritt hotell hvor ting så helt forferdelig ut, og kunne de ansatte engelsk? Nei, INGEN i Kina som vi pratet med kunne engelsk unntatt guiden vår den ene dagen. Men ja, var ikke den beste engelsken.

Jeg hadde heldigvis lastet ned en oversetter app, så jeg klarte og få oss vekk fra hotellet, ved å bare betale for en natt. Vi fant heldigvis et greit hotel for en grei pris etterhvert, eneste som ikke var bra der var at det stinket røyk. Men med litt parfyme og åpne vinduer så gikk det bra. Men ja det var ikke en god begynnelse på Kina eventyret. Vi hadde flydd hele kvelden, også alt det stresset som kom etter gjorde at jeg tok meg en 5 timers napp når vi hadde sjekket inn.

Ellers i Kina hadde vi lyst til å slå til mesteparten av kineserne som var utrolig frekk. Så det eneste jeg egentlig likte med Kina var den Kinesiske muren. Har egentlig bestemt meg for å ikke dra tilbake til Kina, men siden en av tingene mine på the bucket list er å oppleve alle disney parkene, så må jeg desverre en tur til Hong Kong & Shanghai. 

Så får alle som vil dra til Beijing,Kina : Du trenger bare 3/4 dager… Opplev muren, se den forbudte by, sommer palaset & olympiske parken, så er det egentlig ikke så mye annet og gjøre!!

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


2 kommentarer

Siste innlegg