SKAL SPISE HUND I KINA

Er helt sykt at vi mest sannsynelig drar til Asia i dag, det blir litt av en reise. Nå er jo det litt styr når det kommer til flyvningen, mest sannsyneligvis får vi ikke sitte i business, men så lenge vi kommer oss til Tokyo så skal jeg være glad. Vi skal jo som sagt først til Tokyo i fire dager som jeg gleder meg utrolig mye til. Spesielt siden jeg får møtt en vennine av meg igjen, og siden vi har et skikkelig opplegg på hva vi skal gjøre.

Ikke ta meg feil, Beijing blir nok supert og, men vi har fortsatt ikke laget en skikkelig plan på hva vi skal, og hva dag. Det eneste vi vet er at vi hvertfall skal se den kinesiske mur, og plasser som den forbudte by. Har heldigvis fått visumet i hånden og er helt klart til og dra. Jeg har enda ikke bestilt turen til den kinesiske muren, men skal få gjort det så fort vi sitter på flyet.

Skrev Kina i søkefeltet til Google i dag, og fikk opp noen bilder jeg virkelig ikke ville se. Kjenner at hjerte mitt knekker i to når jeg ser hvordan de behandler dyrene i Kina ( og egentlig resten av verden), spesielt tradisjonen deres om å spise hund og katt. Det er rett og slett ikke akseptabelt. Når folk sier at det er viktig og prøve landets spesial retter når man først besøker et annet land, så blir det hvertfall ikke hund jeg kommer til å spise.NUDLER OG RIS FOR ALLE PENGENE!!  

Både meg og Steffen skal gå på ris og nudle diett når vi er i Kina for å si det slik. Man vet aldri hva de plutselig har puttet oppi maten. Blir nok gøyt og dra til Kina, men tanken på hva de gjør er helt forferdelig. Tenk om noen skulle drept lille Chanel og spist henne liksom, jeg hadde klikket. Men skal prøve å ikke tenke over slite ting når jeg først kommer dit. Blir dumt og skulle ødelegge endel av ferien, bare fordi jeg er trist og sur over deres tradisjoner.

Q: KUNNE DU TENKT DEG OG SPIST HUND?

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


7 kommentarer

Siste innlegg