SKAL BARE VÆRE NORSKE FLAGG PÅ 17 MAI

Utrolig mye snakk om det skal være lov til å ha andre flagg på 17 mai i det siste. Føler dette er blitt et fast tema rundt denne tiden vært år nå. Og jeg skal være ærlig å si at jeg forstår det veldig godt. Forstår at folk blir sur og irritert når invandrere går rundt med sitt lands flagg, når det er Norge vi feirer. Jeg selv synes at det blir helt feil. Tror ikke de hadde selv sittet pris på om vi skulle kommet med vårt flagg når de feirer sitt land. 

Tenk om jeg skulle gått rundt her i USA på July 4th og veivet med det Norske flagget, det er jo ikke Norge som skal bli feiret på July 4th. Norge har sin egen dag, noe mesteparten av alle land har.

Man kan jo tenke seg til at invandrerene bare er dumme, og tror at på 17 Mai skal man feire landene. Men så igjen tror jeg nok at de er fult klar over at det er Norge sin nasjonaldag.. Så hvorfor tar de med flagget sitt ? Dette er noe jeg undrer veldig på! Jeg hadde aldri i livet tatt med meg Norske flagget og veivet det på et annets land Nasjonaldag. 

Men nok om det temaet der, jeg er uansett ikke i Norge dette året for å feire Norge. Vi skal selvfølgelig feire Norge her i USA. Planen er å starte dagen med Champagne frokost, dermed går turen mot Epcot hvor lederene og kokkene skal stelle i stand en feiring for oss. Sist gang jeg var her fikk vi grill mat, kake, spise så mye is vi ville og Mickey øre pins med det Norske flagget på. Var kjempe gøyt, den Norske pavilijongen blir og pyntet ekstra opp med masse NORSKE flagg, og vi går i tog rundt på pavilijongen og synger nasjonalsangene. 

 


( BILDER FRA SIST 17 MAY I EPCOT (2013) )
 

Dette året har jeg fått fri, så det er jo ekstra gøyt. Vi skal og drikke rundt jorden (alle landene i Epcot) så å skulle gå på jobb dagen etterpå blir nok ikke så gøyt. Men jeg må jo jobbe og, kan ikke bare ha det gøyt.

 

0 kommentarer

Siste innlegg