HER TRENGS DET ENDRINGER

Den siste uken tror jeg ikke det har vært en eneste dag jeg har følt meg skikkelig uggen, fyllasjuk men samtidig ikke. Jeg har en sykdom, men som ikke er en diagnose. TRØSTESPISING er noe jeg har slitt med i mange år, jeg stapper i meg mat fordi jeg synes synd på meg selv, men samtidig brukes det som en straff. Når man ikke føler seg vell, og ikke klarer å holde den sunne livstilen man prøver hardt på å få.. Må man jo “straffes”. Det er en utrolig vond sirkel som jeg for mange ganger ender opp i. Man skeiver ut meg noe godt, dermed tenker man at siden man først har spist noe dritt, så kan man jo bare kjøre på med mer, så begynner jo man bare på “nytt” dagen etterpå. Noe som går rett i vask siden man føler seg dritt dagen etterpå, og siden man føler seg uggen og uvel og er kjempe skuffet og sur på seg selv, må man jo straffes!

Jeg vet at det sikkert er mange som ikke forstår dette, for det er jo bare til å ikke spise noe.. Men så enkelt er ikke det når man sliter med trøstespising, noe jeg har gjort så lenge jeg kan huske. Det er en spiseforstyrring som legene ikke har registrert som en sykdom.

( SAVNER dypt dagene på Gran Canaria hvor jeg var kjempe sunn, spiste mat som kroppen fortjente og gikk lange turer langs strendene hver dag, jeg følte rett og slett at jeg levde. Noe som jeg ikke føler nå)

Ja det handler og veldig mye om viljestyrke (noe jeg ikke har noe av), men når man samtidig sliter med depresjon og plutselig blir veldig deprimert uten at man vet hvorfor, så ender det fort med at man trøstespiser! Som sagt en veldig dårlig sirkel.

Denne uken har vært rett og slett helt forferdelig, og når det nå nærmer seg at jeg skal i 2 bryllup, se bra ut i bunaden til 17 mai + føle meg vell når jeg skal gå i sommerklær et helt år i USA nærmere sagt Florida.. Så er det et stort press som jeg ikke takler! Men jeg bare må klare å snu denne sirkelen. Så wish me good luck, det er noe jeg trenger veldig sårt!

 


 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ (JEG FØLGER TILBAKE)


 

2 kommentarer

Siste innlegg