TIKK TAKK, TIKK TAKK.

Tiden står helt stille fortiden, men samtidig ikke! Det er det samme som skjer hver dag, men samtidig så mye nytt og fint som jeg opplever, som gjør at dagen blir fin. Skal være ærlig å si at jeg har jobben litt opp i strupen fortiden, men ikke på en vond måte. Ja jeg er sliten, ja jeg er lei av umulige gjester.. MEN, jeg elsker følelsen av å få folk til å smile, det å føle at jeg kan gjøre noen andre sin dag spesiel og magisk. Dette er den eneste jobben som får meg til å føle at jeg har en innflytelse. En god innflytelse!

Jobben min er ganske lett, men samtidig ikke… Hvem kan ikke være servitør liksom, hvem kan ikke servere noen drikker og ta bestillinger? Mesteparten kan det! Men når man jobber for den magiske musen, så er ikke det nok. Uansett hva som skjer så må man holde et smil om munnen og gjøre alt for at gjesten skal bli fornøyd, noe som jeg forstår utrolig godt, med tanke på hvor mye penger folk invitstere når det kommer til å tilbringe ferien sin her. 

Så uansett hvor mye jeg egentlig har lyst til å skrike og slå til en person pågrunn av oppførselen, så må jeg holde masken. Kan jo nesten si at man er i et teater stykke iblandt, føler meg som en helt annen person når jeg står der og smiler og sier “of course mam” , når jeg egentlig har lyst til å be de om å dra til helvete.. Haha..

Men ja, dagene går ganske i det samme.. Og selv om jobb dagene er det samme, så er det personene på jobb som lyser opp dagene mine. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten folkene jeg jobber med, både andre servitører og ledere. ♥

Ligger ved et bilde fra nyttårsaften på jobb, jeg skulle egentlig jobbe tidlig men fikk byttet slik at jeg fikk jobbet med min kjære Martine. Vi hadde lenge planlagt at vi skulle se fyverkeriet sammen, noe vi fikk gjort… WOW for et fyverkeri for å si det mildt!

Siden klokken snart tikker 12 på kvelden her, så må jeg komme meg i seng. Skal opp tidlig i morgen siden jeg skal på jobb, og forhåpentligvis får jeg sett Chanel etterpå! Har ikke sett henne på 2 dager nå, og savnet er stort ♥

 

3 kommentarer

Siste innlegg