HUSK : TA VARE PÅ HUDEN

                                                                                                                      //Lokal tid: 15:50

Hola,

Er det noe jeg er ekstremt nøye på, så er det å ta vare på huden min. Spesielt når jeg oppholder meg i solen. Jeg soler ikke fjeset, men tar allikevel på et tykt lag med solfaktor 40. Passer på at jeg ikke ligger for lenge og soler per side (rygg/mage). Og MAX 1,5 time tilsammen per side. Så jeg er ikke den personen på ferie, som ligger i solen fra ni om morningen til fire på ettermiddagen. Må le litt når jeg ser på folk rundt meg, som er super rød/rosa og alikavell ligger de der. Har nesten lyst til å gå bort til de, med solkrem og litt informasjon om hva solen kan gjøre med utseende deres, og ikke minst gi de hudkreft.

Processed with VSCO with f2 preset

Jeg har selv vært naiv. Det å bli litt rød og få skille, var jo ekstremt inn. Men så i januar 2013 i Mexico, skulle jeg sole meg med en vennine som var veldig nøye, på at man ikke skal sole fjeset. Huden på fjeset er veldig sensitiv, og med alt for mye sol lys, eldres huden fortere. Sjekk ut denne siden HER. Hun forklarer alt utrolig bra!! 

Hvertfall husk å ta vare på huden!

Processed with VSCO with f2 preset

♥ Jeg bruker en solkrem fra Clarins med solfaktor 40 HVER ENESTE DAG, ikke bare nå når jeg er på Kreta. Siden den har litt brunfarge i seg, så bruker jeg den som en fondation. 

♥ Jeg skrubber huden rundt to ganger per uke, med en bodyskrubb jeg lager selv (HER) som er laget med babyolje. Så huden får mye fuktighet.

♥ Jeg smører meg med Aloe Vera hver gang etter jeg er ferdig og sole for dagen.

♥ Jeg bruker masker med mye fuktighet cirka en gang i uken.

Processed with VSCO with f2 preset

Skjønner at folk vil ha en fin brunfarge, det vil jeg jo selv. Men det er bedre og få brunfargen på en sunn måte, som tar lengre tid. Enn å få farge fort, men også være et steg nærmere hudkreft. TA VARE PÅ HUDEN DIN! 

 

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


0 kommentarer

Siste innlegg