TIL OSLO OG TILBAKE

Denne dagen har vært spesiel på både en god og vond måte. Jeg fikk endelig visum papirene fra Disney sist tirsdag, noe jeg lenge hadde gledet meg til, siden jeg så desperat ville vite om jeg fikk visum nå, eller måtte ha ventet til Januar pga noen dumme grunner. Hvertfall jeg tok meg en Oslo tur/retur i dag, fikk ikke sove i natt, og klarte ikke å få nervene ut av kroppen. Føler det var så mye informasjon de kunne bruke mot meg, fra at jeg har mange amerikanske kontoer/sparekontoer/kredittkort og at jeg eier en bil. Har selv tenkt at bare de tingene reiser et rødt flagg, på om jeg har planer om å bosette meg i Amerika.

Har virkelig gruet meg til intervjuet siden jeg fikk jobben, og hadde lagt meg opp taler til alle spørsmålene jeg var redd for å få. Du skjønner det, at sist gang jeg var å skulle ha et amerikansk visum, da ble jeg skikkelig grillet. Og jeg stivnet litt til, siden jeg ikke var forbredt på noen ting.

Landet i Oslo klokken syv om morningen, og skulle være på ambassaden klokken halv 9. Tok det ganske med ro i begynnelsen, men det klikket for meg når jeg ikke fant ut hvordan jeg skulle komme meg fra sentrum, opp til den nye ambassaden. Så ringte hysterisk til Steffen, som måtte roe meg ned og guide meg frem til T-banen jeg måtte ta. (Trodde jeg skulle ta en trikk). Når jeg endelig kom meg til ambassaden, var jo det en evig ventetid (En time). Egentlig ikke mye, men når du ikke har tolmodighet, da føles det som evigheter.

Processed with VSCO with c1 preset

Når det var min tur, måtte jeg minst ta tre dype pust før jeg kunne gå bort å bli “brent”. Men neida, fikk spørsmål om hva jeg skulle, hva planene var etter programmet og hva vi serverte av norsk mat på pavilijongen. Og ikke minst om den berømte skolebollen var så god som folk sa. Hadde nesten lyst til å hoppe over disken og gi han en god klem, når han sa “It’s approved, you will get your visa around two/tree days,,.

Så det ble en gledes tur ned til Steffen, og bestilling av biletten til ORLANDO med eneste gang. Så nå er det egentlig 99% at jeg drar til Orlando 18 oktober! Føler ikke jeg kan si at det er 100% før jeg har visumet i hånden.

Så dette var min spennende dag, et steg nærmere USA. Og det føles så utrolig godt.

LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


1 kommentar

Siste innlegg