MAISON FONDEÈ EN 1862

Noen liker kake, noen liker cupcakes mens jeg liker makroner. Jeg baker og lager masse kaker, men jeg har aldri vært en kake monster. Når jeg har lyst på noe godt, blir det ofte is,sjokolade, smågodt eller makron. Selvfølgelig er jeg i en bursdags feiring eller noe, og det eneste de har er kake, så kan jeg ta meg en liten bit men det blir aldri et helt stykke. 

Tror at en av grunnene til at jeg ikke liker kaker så godt, er nok fordi jeg har laget endel kaker opp igjennom årene, og har fått skikkelig avsmak. Har et dilemma når det kommer til baking av kaker, har ikke tålmodighet til å lage kaker ( har mine tider hvor jeg vil hive kaken i veggen), men jeg elsker å kunne se folk jeg er glad i kose seg med kakene jeg har laget til de. Og se noen bli glad over hva du har gjort, er en utrolig god følelse.

Som vanlig klarer jeg og avspore når det kommer til hva jeg skulle skrive om. Jeg har prøvd veldig mange forskjellige makroner/ makron merker. Og det jeg har funnet ut igjennom årene er at Ladurèe har de beste makronene. Prøvde selv og lage makroner hjemme en gang, men skal være ærlig å si at de ikke ble så bra. Når man skal lage makroner må man virkelig ha tålmodighet, noe jeg virkelig ikke har. Så tror jeg holder meg til å kjøpe ferdige makroner fra ladurèe.

De selger desverre ikke ladurèe makroner i Norge, så jeg har kjøpt når jeg har vært i Miami og i Roma. Og gleder meg utrolig til jeg skal få kunne kjøpe makroner i Paris denne sommeren. Som bare er om 1 dag!!!  

Q: HAR DU EN FAVORITT DESSERT?

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


0 kommentarer

Siste innlegg