JA JEG ER REDD

På onsdag var jeg så flink å endelig kom meg til legen. En av tingene jeg var beskymret for, var at jeg bare hadde tatt den første HPV vaksinen. Men siden jeg ikke rakk å ta nr 2, så tenkte jeg at det toget hadde gått. Jeg har jo ikke tid til å ta 3 vaksiner før jeg skal dra i oktober, hvor det må være 5 måneder mellom vaksine 2 og 3.

Kjente jeg hatet meg selv veldig for å ikke ha gjennomført hpv vaksinene. Min tanke gjennom alle årene har vært, at vist det er noe som kommer til å drepe meg. Så er det kreft. Og hvor typisk er ikke det om jeg får livmorshalskreft, også kunne jeg unngått det om jeg bare hadde fått tatt de 3 vaksinene.

Men heldigvis så har jeg en lege som tar tak i ting, og siden de vist nok snart skal kutte ut den siste vaksinen. Så fikk hun overtalt “vaksine damen” om at vist jeg tar den første om igjen, da får jeg akkurat tatt nr 2 før jeg drar til USA aka jeg kommer meg igjennom hele behandlingen. Jeg ble så utrolig glad og takknemlig. Men så innså jeg at det var tid for å stikke en sprøyte i meg, noe som bare ødela hele rusen av å endelig få fikset ting. Jeg har virkelig fått sprøyte skrekk de siste årene for å si det slik. Så jeg trodde jeg skulle dø der jeg lå, klarte ikke å se på sprøyten og ja det hele var bare et mareritt. Men ja, jeg var nok litt dramatisk med tanke på at jeg nesten ikke kjente stikket, men hello jeg må jo få synes synd på meg selv.

i hate cancer sayings that make me smile pinterest i hate cancer quotes

Hvertfall er det noe jeg har tenkt over, så er det å gjøre alt som er forebyggende mot kreft. Jeg er så utrolig redd for å få kreft, og med tanke på at jeg i mange år har tenkt at det er det som kommer til å ta knekken på meg. Så sier jo det seg selv at det er noe jeg ofte tenker på. Det hjelper heller ikke at jeg mistet min amerikanske “far” i fjor høst pågrunn av hjerne kreft. Han levde bare et halvt år etter at han fikk diagnosen, og han var verdens herligste bamse far, som ga så utrolig mye av seg selv. Var det noen som virkelig ikke fortjente å dø på den måten, så var det han. Vet at ja ingen fortjener å dø på den måten, men hvorfor kunne ikke heller kreften tatt knekken på folk som voldtar, dreper og uansett må tilbringe resten av livet sitt i et fengsel. Enn en person som sprer mye kjærlighet rundt seg?

Hvertfall alle som er født etter 1991, GÅ OG TA HPV VAKSINEN NÅ FØR JANUAR 2019 (hvertfall start på den) Det er en ganske dyr vaksine, som vi er så heldig å få ta gratis nå. LES MER HER . Og for all del, ta celleprøver og sjekk deg. Mye bedre å finne ut om man har kreft i begynnelses fasen, enn når kreften har slått fult ut. Kan faktisk redde livet ditt. PEACE OUT 

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


0 kommentarer

Siste innlegg