66 DAGER IGJEN

Hi,

I dag er det bare 66 dager igjen, til jeg skal flytte hjem igjen til Florida,USA. Jeg gleder meg ekstremt mye. Fra å se solen hver dag, kose meg med familie & venner til jobben i Disney. Jeg bodde & jobbet for Disney 2012/13 og 2016/17. To av de beste årene i livet mitt, kan jeg med hånden på hjerte innrømme. Orlando har blitt mitt andre hjem, som forhåpentligvis blir plassen jeg får bo på fulltid.

iløpet av de to årene, har jeg fått både en stor familie og mange nære venner som jeg er evig takknemlig for. Jeg kjøpte meg og en bil i 2017 (Ford Mustang Convertible 2016 model). Som ga meg en stor frihetsfølelse, siden det var letter å komme seg rundt. Er ikke noe som heter kollektiv traffikk, på den samme måten som i norge for å si det slik. Så bilen min har nå stått i en garasje med alt det andre jeg eier, i over 1 år nå. En vennine av meg har heldigvis dratt opp å sjekket til bilen min iblandt. Så den er i god stand når jeg drar tilbake.

Jobben i Disney er og fantastisk. Jeg koste meg veldig mye på jobb, og elsket mesteparten av de jeg jobbet med. Så det blir gøyt å komme tilbake til stillingen jeg har hatt de to andre gangene, og ikke minst folkene som fortsatt er der! Kan skriver mer om jobben i Disney i et innlegg senere.

Jeg har veldig lenge vist at jeg skal tilbake til Disney, men holdt litt igjen på å fortelle alle datoen min i begynnelsen. Det har seg slik at for at jeg skal få være i USA i et helt år, så trenger jeg et Q1-visa. En av reglene for Q1-visumet er at det må gå 15 måneder mellom hver gang. Så mitt program var ferdigi juli 2017, men jeg får ikke dra tilbake før nå oktober.

Det jeg er veldig usikker på, og redd for. Er at jeg var i USA 3 måneder sist jul, men da på et turist visum. Så forhåpentligvis vil ikke det ha noe og si på om jeg får et nytt Q1-visum. I værste fall må jeg nok vente 3 ekstra måneder. Men krysser fingrene på at alt skal gå bra. Håper bare at visum papirene kommer snart, slik at jeg kan få et svar, på om det går fint eller ikke.

Vente tiden har gått veldig sakte, men også sykt fort. Kjenner at jeg prøver å holde litt igjen, og fokuserer på å leve i nuet. Jeg har jo tross alt 5 uker til på jobb. Og innimellom der skal jeg en tur til Paris. Så det er forstatt mye som skal skje og ting som må gjøres før USA tiden kommer. 

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


2 kommentarer

Siste innlegg