DETTE ER IKKE ET MAGASIN

 

Hi,

Tenkte jeg bare skulle gjøre det klart for alle : DETTE ER IKKE ET MAGASIN. Dette er heller IKKE  en blogg hvor alt er perfekt.

Jeg vet at jeg ikke skriver og bygger opp setningene mine perfekt, og jeg er spesielt dårlig på rettskriving. Men det er en grunn for at jeg ikke skriver like bra som mesteparten av den norske befolkningen gjør. Jeg har dysleksi og konsetrasjonsvansker som jeg har slitt med i alle år.

Husker at jeg fikk gjennomgå skikkelig på barneskolen, og min mor måtte tilslutt be læreren min om å slutte å pirke så mye på skrivingen min. For det var HELT EKSTREMT. Ikke bare hadde jeg dyslekis, men jeg måtte og skrive på nynorsk. Så ja, det var ikke så lett.

Det at jeg alltid har fått hørt gjennom alle årene at jeg er dårlig til å skrive, har ikke akkurat hjelpt så mye på både selvtilitt og lysten til å skrive.  ( Ja, jeg får aldri bedre enn en 3er på norske skriftlig prøver)

°Jeg skriver slik jeg sier ting.

°Jeg vet egentlig ikke hva tid man skal putte inn et komma.

Og jeg er fortsatt forvirret over om dager skal ha stor eller liten forbokstav (f.eks Mandag eller mandag) 

Rettskrivings problemet mitt går jo selvfølgelig ut over hvordan jeg skriver og prater engelsk, noe som er et stort problem siden jeg har fremtidsplaner om å studere i USA. Skal begynne å lese bøker på engelsk, så håper det kan hjelpe litt.

Så folkens, bare hold dette i tankene deres når dere leser min blogg. Jeg kommer ikke akkurat til å ta et skrivekurs, bare for å skrive på en blogg. Og jeg blir lei av å høre om og om igjen at jeg har endel skrivefeil. For ja, jeg vet at jeg har skrivefeil og DU (Som oftest Anonym aka folk som er pyser) trenger ikke å si det til meg.

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


2 kommentarer

Siste innlegg