IKKE JAPANSK

Noe jeg gledet meg mye til å prøve her i Tokyo så var det skikkelig japansk sushi. Vi dro på en typisk sushi restaurant for lunsj på mandag, og skal være ærlig å si at jeg ble litt små skuffet. Ikke ta meg feil, maten var god men siden jeg hadde så store forventninger så ble det plutselig litt nedsig. Jeg elsker jo maki, greien er at maki her er ikke som makien jeg er kjent med. 

Makien jeg er vandt til, er en “amerikansk” sushi type. Yui fortalte meg at amerikanerne har laget sin egen verisjon, noe som hun synes var dumt siden alle tror at det er slik sushi skulle være. Så ble ikke noe “amerikansk maki” på meg, men ellers smakte maten jeg bestilte veldig godt. Må desverre holde dette kort siden jeg må komme meg avgårde. Flyr til Beijing i kveld, så vi snakkes i Kina.

——————————————————————————————-

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


0 kommentarer

Siste innlegg