SHRINE GARDEN

God morgen, tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere før vi går ut. Det var en lang, men utrolig fin og minnesrik dag i går. Vi gikk i parker, lærte og så japansk kultur og tro, shoppet & hadde en utrolig opplevelsesrik dag. 

Vi klarte selvfølgelig og rote oss litt bort i begynnelsen av dagen, så brukte nesten en time på å møte venninen min Yui, før vi fikk begynt dagen vår skikkelig. Første stoppet ble å se en av de mest besøkte shrinene som er i Tokyo. Vist jeg skjønte rett, så var før i tiden keiserne i Japan en gud. Og at de ble bygget shrines for de. Her i Japan har de jo mange forskjellige tro systemer som f.eks buddisme og kristendom, men shrine troen er den mest grunleggende troen for japanere. 

Det var mange forskjellige ting vi måtte gjøre for å vise respekt for guden(e), en av de var at vi måtte bli rengjort før vi gikk inn til tempel området. Da matte vi skylle vann på hendene og ta litt av vannet i munnen via en treskei. Når vi var inne på tempel området gikk vi opp og hev en mynt, etterfulgt av at vi måtte bukke to ganger, klappe to ganger og tilslutt bukke igjen. På en eller annen tid skulle vi og ønske noe, men skal være ærlig å si at jeg ikke var helt tilstede på den ønske delen. Var så mye annet som skulle gjøres enn å fokusere tankene mine på hva jeg ønsket.

Det var og en plass man kunne kjøpe charms med forskjellige fordeler. En var f.eks til å forbedre karakterer, en for trygg ferd i traffikken og en for vellykke når det kommer til kjærligheten. Man kunne og skrive opp ønskene og tankene sine på søte tretavler som man hang opp. Veldig skjønt for å si det slik.. Noe av det jeg liker med å besøke andre land er å kunne lære mer om tradisjonene deres, noe jeg fikk i dag. 

            

 

 LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


1 kommentar

Siste innlegg