PINCHO NATION

Akkurat nå kan jeg såvidt holde øyene åpne, begynner forsiktig å nærme seg at jeg har vært våken et helt døgn. Så om det blir skrevet en del feil i dette innlegget, så skylder jeg det på søvnmangelen. 

                                                                                                                                                   

Kom nettopp hjem fra en koselig middag på Pincho Nation, en restaurant med sirkus tema Oslo sentrum. Siden restauranten ikke er så gammel (åpnet på høsten 2017) så tenkte jeg å skrive en liten anmeldelse om Pincho Nation, slik at de som ikke har vært der kan få et lite innblikk. 

Skal være ærlig å si at jeg liker Pincho Nation ganske godt, men er selvfølgelig noen ting som kan forbedres. En ting som er positivt, er at konseptet skiller seg en del ut i forhold til andre plasser her i Norge. Noe man legger godt merke til, siden den er veldig populær fortiden. Men vi alle vet jo at nye ting er alltid gøyt, frem til man blir lei eller noe nytt kommer.


Jeg har besøkt plassen to ganger nå, og kommer nok sikkert til å gå der igjen. Men det er ikke plassen for å gå om du er veldig sulten. 

Du bestiller alt av mat og drikke via Pincho sin app som gjør ting veldig enkelt. Spørsmålet er jo om det blir enklest for gjestene eller personalet, skal jo sies at de ikke trenger å ha like mange ansatte på jobb hver dag, siden gjestene gjør mesteparten av jobben selv. Det som er positivt for gjesten, er at man ikke trenger å vente på at servitøren skal ta bestilling, og komme med både mat og drikke som vi alle vet kan ta sin tid til tider. Men håper virkelig ikke personalet forventer at de skal få tips. 

Når jeg skulle betale lå jeg merke til at man måtte fylle inn totalen (hint hint tips) noe som jeg synes blir litt feil, siden gjesten gjør egentlig all jobben selv. Du henter maten ved kjøkkenet & drikken ved baren. Så hvorfor skal du tipse da? Man fikk jo ikke noe service. Eneste gangen vi hadde kontakt med en ansatt, var når hun kom å spurte om vi skulle betale snart. Noe de egentlig ikke skal trenge å gjøre siden man velger selv på appen om man vil betale igjennom den (som mesteparten gjør), eller betale til en ansatt. 

Når det kommer til maten, så var den ganske god. Jeg bestilte 4 små retter som var helt perfekt, men som jeg skrev lengre oppe. Om man er veldig sulten så er ikke dette plassen å dra. Rettene er god, men de er ikke akkuratt så billig. Rettene var i gjennomsnitt rundt 50kr per rett, og drinkene lå på alt fra 98kr til 118. Så en perfekt plass å gå vist man skal bare kose seg med noen drinker, og kanskje spise en liten forrett.

Noe av det jeg likt når det kommer til mat og drikke, er at man får mange forskjellige drinker man ikke får noen andre plasser. Jeg liker spesielt drinken bubbliz, som du kan få både med eller uten alkohol (bilde under). 

Så alt i alt, digget jeg lokalet og drinkene. Drar dit gjerne igjen, men ikke om jeg skal ut på en skikkelig middag. Men en liten snacks og drink med venner er perfekt.

LIK GJERNE FACEBOOK SIDEN TIL BLOGGEN FOR OPPDATERINGER

FØLG GJERNE INSTAGRAMEN MIN SILJE.S.LOPEZ 


2 kommentarer

Siste innlegg