DE VILLE IKKE HA MEG INN I USA

                                                                                                                                           LOKAL TID : 12:16 AM

Først og fremst må jeg bare si : JEG ER ENDELIG HJEMME! Den følelsen av å se Miami Beach fra flyet, og varmen som traff meg med eneste gang jeg gikk av… Var noe av det beste som har skjedd meg de ukene her. Er helt vilt hvor mye en plass kan påvirke humøret.

Jeg kunne gjerne tenkt meg å bodd her i Miami i fremtiden, det er en helt utrolig behagelig atmosfære som jeg digger. Alt går liksom i chill modus rundt her, mye bedre enn i mange andre byer hvor alle stresser rundt, eller hva tenker dere? 

ELSKER DETTE SYNET…. LETT Å SE HVEM JEG FLYDDE MED PÅ DETTE BILDE , HAHA

FIKK MED MEG EN VELDIG FIN SOL OPPGANG FØR JEG FORLOT NORGE DA. MEN ELLERS LIKER JEG BEST INN FLYVNINGEN TIL MIAMI

Uansett, skulle ikke være så lett for meg, å komme inn i “min” by. Siden jeg heter Lopez til etternavn, og det norske passet mitt er laget i Madrid, rettere sagt NORSK AMBASSADE I MADRID. Så har de på en eller annen måte fått det for seg at det var noe feil. Så jeg ble da sittende i hvertfall 40 minutter å ventet på at det skulle bli min tur. Det vittigste var at når jeg så meg rundt om i vente arealet, så var det bare masse muslimer og noen få latinske.. Det sier jo litt, ikke en eneste blond person med blå øyner for å si det slik.

Når det først var min tur, begynte han å spør meg ut om hvor lenge jeg skulle være der, hva min mor jobbet som, hvor mye penger jeg hadde for å bruke osv. Han spurte jo meg og selvfølgelig om hvorfor jeg har et Norsk pass og ikke et Spansk et. 

Jeg forklarte fint at jeg bodde på Gran Canaria når jeg trengte et nytt pass, og da ble papirene mine sendt inn til Madrid til den Norske ambassaden der. Når det kom til hvorfor jeg bodde på Gran Canaria, så jeg at jeg gikk på den norske skolen. Og fikk nesten slått i trynet av “hvorfor gikk ikke du på en Spansk skole,, . Prøvde å forklare at det var en norsk privatskole, og siden jeg er norsk statsborger har jeg rettigheter når det kommer til norsk skole. 

Det han da gjorde var og egentlig spør de samme spørsmålene om og om igjen, men på mange forskjellige måter for å se om jeg plutselig skulle glippe og si “sannheten”, som jeg allerede hadde sagt. Han ga seg hvertfall til slutt og ville egentlig bare se at jeg hadde bestilt bilett tilbake til Norge. Så jeg kom meg heldigvis ut av det, men alikavell kjipt å nesten bruke de 2 første timene av oppholdet på noe slikt.

GANSKE GREIT HOTELL JEG FIKSET MEG PÅ SOUTH BEACH, GOD PLASSERING OG ALT VAR GANSKE NYTT. BOR ALTSÅ PÅ THE PRESIDENT, OM DET ER TIL INTERESSE Å VITE.

Klokken er allerede blitt 12 her, så må komme meg i seng siden jeg skal tidlig opp i morgen, og nyte Miami litt før jeg tar bussen til Orlando. I dag gikk jeg egentlig bare å tuslet på stranden når det var solnedgang, og ja rett og slett levde litt i nuet.

0 kommentarer

Siste innlegg