HADE OBAMA, TRUMP DU ER IKKE VELKOMMEN

Alle har vell fått meg seg valget i USA, og hvordan det endte? Jeg skal være ærlig å si at jeg var en skikkelig Obama supporter, eller rettere sagt at jeg likte han veldig godt. Virker som han og hans familie har vært bra for det amerikanske folk, han har vært en god leder og det er trist å se at han må gå av…

Jeg skjønner enda ikke helt hvordan det gikk ann at Trump vant denne valg kampen! Var ikke det hele bare en spøk? Det var hvertfall det jeg trodde i begynnelsen av valgkampen, kan han bli president da kan vell alle bli det? Greit han vant, men han vant ikke folkets stemmer. Hillary fikk flest stemmer, men Trump vant flest mandater ( ja hele opplegget er spesielt her i USA). Jeg så litt på “kroningen” av han som president i dag, og det var ikke mange som hadde møtt opp for å si det slik. Med tanke på hvor mange som egentlig til vanlig møter opp på slike eventer. 


Det har og vært endel demostrasjoner her i USA, hvor folk viser til verden at de ikke vil ha han som president, han er nå en av de viktigste personene og som har endel styring over hvordan fremtiden til USA kommer til å bli. Som sagt, hvordan klarte han og vinne? Det er et spørsmål jeg sikkert alltid kommer til å undre på, får ikke ting helt til å stemme……

HVA SYNES DERE?

 

3 kommentarer
    1. “Om han kan bli president da kan vel alle bli det?”
      Eeee ja. Det er vel litt av meningen med et demokratisk valg?
      Og valgt er valgt. Ingen protester vil få en president til å gå av. Man bør si: min kandidat vant ikke, men nå håper jeg at den som ble valgt gjør det best mulig og JEG vil støtte ham.
      Gi mannen en sjanse før man fordømmer han. Han er valgt fordi det demokratiske systemet i USA er bygget slik. Et demokrati har ingen fastlagte moralske verdier, så om USA vil stenge grensene sine så må de få lov til det. Om det er lurt er et helt anne spørsmål.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg