DEN FØLELSEN

Følelsen av å gjøre andre sin dag bedre, spesiell og kanskje litt magisk. Er en følelse jeg virkelig elsker. Som dere sikkert har forstått så er jeg servitør på den norske pavilijongen på Epcot, og stortrives. Jeg vet at dette kommer til å høres veldig klisje ut, men jeg elsker å kunne være endel av at en familie får en magisk dag.

Dette er noe jeg får gjøre hvor jeg jobber. Husker at når jeg var på intervjuet for å komme tilbake til Disney på et andre program, nevnte jeg at jeg elsket å ha en jobb hvor jeg kunne gå hjem og tenke at jeg hadde gjort noe bra, at jeg hadde gjort noen andre sin dag bedre… Eller på disney språket, at jeg var endel av å gjøre noens dag magisk.

Det har skjedd mange ganger at dagen min har vært helt crap, også klarer gjestene mine å få meg til å smile. De å kunne se hvor glad barna blir når de får se prinsessene, besteforeldrene som feller noen tårer fordi de er så lykkelig over å se barnebarna sine smil.. Og ikke minst kommentarer om at jeg har gjort en kjempe bra jobb. 

Det har skjedd meg utrolig mange ganger at foreldrene på bordet kommer bort til meg og takker, eller at barna gir meg både klemmer og gaver. Spesielt i dag hadde jeg 5 bord som fortalte meg at dette var det beste de hadde vært med på, og at jeg hadde vært en av de beste servitørene de hadde hatt. Et av bordene spurte og om å få snakke med en leder om hvor takknemlig og fornøyd de var, noe som var utrolig snilt. 

Når vi som jobber gjør noe ekstra magisk/veldig god jobb, får vi noe som heter The four keys fantastic card. Jeg har fått endel av de, men skal være ærlig å si at jeg likte det jeg fikk i dag ekstra godt. Faren på borde hadde fortalt at jeg var desidert den beste servitøren de hadde hatt på Disney.. Dette er jo en kommentar jeg tar veldig til meg, siden jeg passer på å holde et bra service nivå, men også få ting til å gå rundt.. Altså at ting blir gjort kjapt men samtidig at gjestene ikke føler seg presset. Så ja, er veldig stolt over den! 


Så gjestene gikk hjem med et smil pågrunn av en magisk opplevelse, og jeg gikk hjem med et smil pågrunnn av fine kommentarer og noen prinsesse klemmer. Haha, ja hele dette innlegget ble litt klisje, men jeg er fortsatt i et magisk happily ever after humør.

Nå må jeg bare komme meg kjapt til sengs siden jeg skal på jobb igjen om 5 timer.. Natta, eller god morgen for deres del.

HÅPER DERE ALLE FÅR EN NYDELIG LØRDAG

 

1 kommentar

Siste innlegg